Tagadnes politiķu intelektuālā
potenciāla objektīvs vērtējums nav sasniedzams bez jaunām zināšanām. Tas
pavēloši attiecās uz LR politiķu vērtējumu. LR politisko kadru analītika vairs
nav iespējama bez noteiktas papildizglītības. Tagad vairs nepietiek ar
līdzšinējām zināšanām. Tiekoties ar Latvijas politisko slāni, akūti
nepieciešama papildizglītība tādos zināšanu atzaros kā neiropatoloģija, psihastēnija,
psihogēnija, psihopātija, psihopatoloģija, kā arī, protams, psihiatrija.
Sociālajiem filosofiem, politologiem, kulturologiem, sociologiem un tāpat kulturoloģiskās
publicistikas esejistiem nākas iedziļināties minēto zināšanu speciālajā
literatūrā.
Starp citu, ārzemēs tas tā notiek
jau pirms laba laika. Vērtējot Rietumu politiskā virsslāņa intelektuālo
potenciālu, vērīgākie speciālisti ir ņēmuši vērā jaunās prasības izglītotībā un
bieži izmanto psihiatrijas terminus un nostādnes. Tagad arī pie mums ir
pienācis laiks to darīt visā nopietnībā. Turklāt tāda nepieciešamība sāka briest
jau sen, bet pašlaik ir pienācis pēdējais brīdis. Respektīvi, morālā gatavība
ir nekavējoties jāpārvērš reālā rīcībā. Ilgāk vairs nedrīkst gaidīt.
Par to 2017.gada 26.jūlijā drastiski
ieknieba jaunās politiskās kustības „Mēs esam par!” dibinātāji un tāda paša
nosaukuma manifesta autori. Internetā nosaukti viņu vārdi: „Trešdien bijušais ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts, rīcībpolitikas (!?) pētniece Marija Golubeva, uzņēmējs Mārtiņš Staķis un virkne citu
sabiedrībā pazīstamu cilvēku parakstīja politiskās kustības "Mēs esam
par!" manifestu. "Vienotību" pametušie deputāti Ints
Dālderis, Ilze Viņķele, Lolita Čigāne, Andrejs Judins un Aleksejs Loskutovs arīdzan atrodami "Mēs esam par!" rindās. Tāpat kustībai
pievienojušies tādi atpazīstami(!?) cilvēki kā mediju eksperts Ainārs Dimants,
matemātiķis un profesors Andris Ambainis, sociālantropoloģe Anna Žabicka,
vēsturnieks Gustavs Strenga, jurists Indulis Balmaks, mācītājs Juris Cālītis, valsts
pārvaldes eksperte Vita Tērauda, fiziķis Vjačeslavs Kašcejevs un citi”.
Manifestu
nav iespējams izprast bez zināšanām par psihiskajām slimībām un psihiskajām
novirzēm no normas. Tāds līmenis latviešu politiskajā dīķī līdz šim nebija.
Protams, „Latviešu idiotismu kolekciju” regulāri papildina politiķu šausmīgi
nesaprātīgie izteikumi. Parlamentā ievēlēja Suņu Būdu. Taču manifesta saturs un
tā atbalstītāju prāvais skaits liecina par agrāk nesastaptu psihiski
nelabvēlīgu stadiju.
Manifestu
nav iespējams interpretēt – izskaidrot, atklāt jēgu, analītiski fiksēt ideju
utt. Saprātīgi cilvēki to nevar izdarīt. Tiekamies ar gadījumu, kad muļķība ir
tik ārprātīga, ka nav vērts pret to vērsties, ja pats nevēlies zaudēt prātu.
Tādā situācijā veselīgāk ir stāvēt klusu un novērsties. Var izteiksmīgi pielikt
pirkstu pie deniņiem un pagriezt muguru ārprātīgās muļķības autoram. Var kaut
ko viņam glaimīgu pateikt. Bet nekādi nav iespējams ārprātīgo muļķību
interpretēt.
Nav
ticams, ka saprātīgs cilvēks sāks interpretēt, piemēram, šādus idejiski, terminoloģiski, gramatiski, stilistiski, loģiski haotiskus un savā būtībā debilus saukļus: „Mēs esam par Latviju, kura ir iespēja visiem. Mēs esam par brīvu
cilvēku. Mēs ticam ikviena cilvēka tiesībām izdarīt savas izvēles un atbildībai
par paša lēmumiem.[..]Mēs esam par visiem pieejamu sabiedrisko veselības
aprūpi, kas vecumdienās integrēta ar sociālo aprūpi. Par izcilu izglītību, kas
attīsta radošumu, kritisko domāšanu un emocionālo inteliģenci. Par dažām, bet
pasaules pieredzei atvērtām augstskolām.[..]Mēs esam par slaidu publisko
pārvaldi[..]Mēs esam par tautu, kas sastāv no daudziem.[..]Par globāliem
latviešiem, viņu atgriešanos modernā Latvijā, inteliģentu imigrāciju un dziļu
integrāciju.[..]Mēs esam par līdzpilsoņiem nepilsoņu vietā. Par valsti, kas
pastāv vienā valodā, un cilvēkiem, kuri spēj sarunāties daudzās.[..]Par NATO
sabiedrotajiem uz mūsu robežām. Par drošību, kas balstās gudrā aizsardzībā un
sabiedrības izturētspējā. Mēs esam par cilvēcīgiem līderiem, kuri uzdrošinās
neizpatikt un nebīstas no skaudrām patiesībām. Par pragmatiskiem ideālistiem,
kuri spēj pamatot grūtas izvēles un iedvesmot rīcībai”.
Vēloties interpretēt manifestu, nekādi nav saprotams jau pirmais teikums „Mēs esam par Latviju, kura ir iespēja visiem”. Lai kaut ko saprastu, vispirms
nākas uzdot virkni jautājumu: „Ko nozīmē visiem?”; „Vai visos ir iekļauti arī
Brīvības pieminekļa apčurātāji, arābu un nēģeru klaidoņi?”; „Par kādām iespējām
ir runa?” „Vai ir runa arī par skaisto iespēju nesodīti zagt noziegumu brīvības
apstākļos?”. „Ko nozīmē Latvija kā iespēja?”; „Kāpēc nav teikts literāri un
loģiski pareizi – iespējas Latvijā, bet nevis Latvija, kura ir iespēja?”.
Skaidrs
saprāts nemājo tādās intelektuālajās pērlēs kā „brīvu
cilvēku”, „sabiedrisko veselības aprūpi, kas vecumdienās integrēta ar sociālo aprūpi”,* „emocionālo inteliģenci”, „slaidu publisko pārvaldi”, „Mēs esam
par tautu, kas sastāv no daudziem”, „globāliem latviešiem”, „inteliģentu
imigrāciju”, „līdzpilsoņiem”, „valsti, kas pastāv vienā valodā”, „NATO sabiedrotajiem uz mūsu robežām”, „sabiedrības izturētspējā”, „cilvēcīgiem līderiem”, „pragmatiskiem
ideālistiem”.
Idejiski,
politiski, ideoloģiski, psihiski anormāls ir kustības nosaukums „Mēs esam
par!”. Vēl vairāk gaisu sajauc Pavļuta skaidrojums: „Ir tik bezgalīgi daudz lietu, kurām
teikt "pret". Bet mēs sapratām, ka mūsu domubiedru grupai kopīgs ir
tas, ka mēs esam "par" valsti, kurā ir iespēja visiem."
Tā vien liekas, ka tiekamies ar postcilvēku
apziņu. Cilvēkiem tā nav saprotama. Postcilvēkiem ir sava domāšana, uztvere,
izpratne, kas nav identiska cilvēku domāšanai, uztverei, izpratnei. Acīmredzot
cilvēkiem ir jāsamierinās, ka politikā masveidā ieplūst postcilvēki.
Bez jaunām zināšanām nav iespējams
izturēties arī pret „Rīdzenes sarunām”. Tomēr „Rīdzenes sarunu” izvēršanās psihogēniskā masu batālijā ir izskaidrojama,
salīdzinot ar neiespējamību interpretēt „Mēs esam par!” manifestu.
Mediju enerģiski izspēlētā un
varas kliķes dedzīgi atbalstītā batālija ir organiski vienota ar negatīvu un
primitīvu informāciju. Negatīvais izpaužas tajā ziņā, ka „Rīdzenes sarunas”
liecina par laupīšanu. Primitīvais izpaužas tajā ziņā, ka „Rīdzenes sarunas”
tiek ļoti vienkāršoti interpretētas. Un, lūk, tāpēc ir iespējama kārtējā psihogēniskā
masu batālija.
Kā zināms, negatīva un primitīva
informācija izplatās plašāk un ātrāk nekā pozitīva un būtiski dziļa
informācija. Negatīvais un primitīvais cilvēkiem patīk labāk nekā pozitīvais un
būtiski dziļais. Jo primitīvāka cilvēciskā apziņa, jo tā kārāka uz negatīvo un
primitīvo. Tas ir ļoti sen zināms. Jau no senseniem laikiem cilvēki prasa maizi
un izklaidi. Šoreiz „maize” ir laupīšanas tēma „Rīdzenes sarunās”, liecinot par
nelietīgu gribu apdraudēt tautas eksistenci. Savukārt „izklaide” ir iespēja
pamuldēt par primitīvi centrēto tēmu. Primitivitāte ir tik liela, ka praktiski
pieejama katrai primitīvajai cilvēciskajai apziņai.
Svarīgs ir vēl viens - etniski
specifisks - faktors. „Rīdzenes sarunas” ir lieliska iespēja latviešiem
demonstrēt savu karsto velmi nebūt Kristus mācekļiem: „No tā visi pazīs, ka jūs
esat mani mācekļi, ja jums būs mīlestība savā starpā” (Jņ 13:35). Latviešu „mīlestība
savā starpā” ir starptautiski slavena un etniskajā pagātnē tēraudcieti norūdījusies
skaista nacionālā īpašība. Latvieši nav Kristus mācekļi. Latvieši ir simbols
tam, kādi nemēdz būt Kristus mācekļi. Šajā ziņā latvieši ir slaveni. Taču arī
viņiem gribas laiku pa laikam ar uzkrātu spēku apliecināt sevi. „Rīdzenes
sarunas” sniedz tādu iespēju. Tas šķebīgi izpaudās parlamentārās komisijas
veidošanā, tā sastāva nemitīgajā grozīšanā, ķildās par komisijas vadītāju un
komisijas locekļu pielaidi valsts noslēpumiem, kas pie mums ir Lielās Bandas
noslēpumi.
Politisko aprindu intelektuālā
potenciāla vērtējumā var palīdzēt katalizators. Katalizators ir vajadzīgs ne
tikai ķīmiskajām reakcijām. Arī politikai ir vajadzīgs katalizators – notikums,
kas paātrina politisko procesu kvalificēšanu. 2017.gada vasarā LR kriminālās
valsts politikā tāds katalizators kļuva jau minētās „Rīdzenes sarunas”. Ļoti
uzskatāmi atklājās vietējo politiķu katalepsija. Tā sauc vienu psihopatoloģisko
simptomu.
Nācās pārliecināties, ka mūsu
politiķi ne vien ilgstoši paliek ar tīru sirdsapziņu liekulīgas melošanas pozā,
bet vispār nav no šīs pozas izkustināmi un acīmredzot nomirs šajā pozā.
Katalepsijas psihopatoloģiskā simptoma būtība ir šī nenormālā poza un nespēja
no tās atbrīvoties. LR politiķi nomirs „džentlmeņa” pozā.** Viņi nekad netiks
vaļā no katalepsijas.
Ļoti aktīvi sevi kā „džentlmeni” katalepsijas
pozā izrādīja Igors Pimenovs. Viņš aizstāvēja Sudrabu, izlikās nezinām, kādā
„valstī” dzīvo un kādā parlamentā sēž. Pimenovs iešļūca morālajā un politiskajā
kompromisā ar tādām izpausmēm, ar kurām nekāds kompromiss nevar būt. Nav
pieļaujams izlīgums ar LR kriminālo „valsti” un tās kriminālajiem satelītiem.
Tāds izlīgums skaudri ceļ neslavu Pimenovam.
Uz žurnālista jautājumu „Ko komisijai vajadzētu panākt?”, skanēja Pimenova
lišķīgā atbilde: „Vispirms jānodala cinisms no nozieguma. Žurnālā “Ir”
publicētās sarunas lasot, runātāju tonis bija nekaunīgs, augstprātīgs un
izaicinošs. Tas izraisa sašutumu. Ļaudis, kuri ciena sabiedrību, tā nedrīkst
runāt. Pavisam cits jautājums – vai šādas sarunas ir noziegums. Tiesā var nodot
tikai tādu materiālu, kurā ir acīmredzami likumu pārkāpumi. Komisijas uzdevums
varētu būt arī cits, proti, noskaidrot, cik lielā mērā šīs “Rīdzenes” sarunas
ir saistošas citiem politiķiem. Kādi ir tie kanāli un tās saites, kas politiķus
dara atkarīgus. Komisijas uzdevums, manuprāt, būtu sagatavot tādus
likumprojektus, kas mazinātu Saeimā un vietējās pašvaldībās ievēlēto deputātu
atkarību. Piemēram, mainīt vēlēšanu sistēmu, lai deputāti būtu vairāk atkarīgi
no saviem vēlētājiem”.
To saka parlamenta opozīcijas
deputāts, kura pirmais un galvenais pienākums būtu vērsties pret kriminālo
valsti ar noziegumu brīvību. Tāpat opozīcijas deputāta pienākums ir kategoriski
nosodīt un kategoriski pieprasīt likvidēt oligarhisko valsts iekārtu, bet nevis
pārgudri filosofēt par neliešu „sarunu” atbilstību vai neatbilstību noziegumam.
Tā filosofēt var tikai politiskais deģenerāts, „Rīdzenes sarunās” saskatot
cinismu, bet nevis organizēto noziedzību.
Par Sudrabas piemērotību
parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadīšanai „džentlmenis” katalepsijas pozā atkal
bezgodīgi atrunājās: „Ingunu
Sudrabu izvirzīju tāpēc, ka viņai ir gan zināšanas, gan piemīt
stingrs un
neatkarīgs raksturs, ko varētu vēlēties daudziem vīriešiem, kuri ikdienā ir man
apkārt. Tāpēc esmu pārliecināts, ka viņa ar šo pienākumu tiks veiksmīgi galā.
Uzskatu, ka saceltais tracis ap viņas izvirzīšanu nav saistāms ar šo oligarhu
lietu. Drīzāk tas ir mēģinājums torpedēt nodokļu reformu”.
Tas ir teikts par kundzi, kura TV
pārraidē sevi apliecināja kā fantastisku melotāju un reizē fantastisku muļķi: „''Ja man būtu kaut mazākā sajūta, ka
mani ir kaut kāda saistība ar to, ko tie cilvēki tur ir runājuši, es būtu
pirmā, kura pateiktu, ka nevaru darboties[..]cilvēki varbūt apzināti runā jebko, lai nomelnotu un pavilktu
līdzi varbūt desmitiem cilvēku''.
No Sudrabas teiktā sanāk, ka politiķi-bandīti
zināja par noklausīšanos un tāpēc apzināti blādījās par Sudrabu kā Maskavas
rekomendētu premjerministri. Tas ir patiešām fantastisks pavērsiens psihogēniskajā masu batālijā. Cik gan laimīga var būt
Latvija un latviešu tauta, ja tai „no sirds” kalpo tādi fantastiski melotāji un
fantastiski muļķi vienā personā!
Pimenova kungs noteikti līdz mūža
beigām netiks vaļā no katalepsijas un politiskā deģenerāta reputācijas. Vai
kungs nezina, no kāda varena krēsla augstumiem apmēram 10 gadus vajadzēja ķert
blēžus Sudrabai, bet viņa to nedarīja un simulēja blēžu ķeršanu? Vai kungs
nezina par Maskavas ieteikumu Sudrabu likt par LR premjerministri un viņas
kandidatūras apspriešanu Rīdzenes viesnīcā? Vai kungs arī šajā gadījumā saskata
tikai cinismu, bet nevis noziegumu? Vai kungs nav redzējis jaunākajās
fotogrāfijās Sudrabu laimīgi smaidot noziedznieku kompānijā?
Pimenova katalepsija ir pavērsta
pret kādu amatu valdībā. Latvieši pie varas nekad nelaidīs „Saskaņu”. Taču pa
vienam kādam „Saskaņas” tvaicējumam ir iespējams izrauties pie varas. Pimenovs
pozē ar seju pret latviešu varas vīreļiem, gaidot no viņiem kādu piedāvājumu
pie lielās siles. Viņa liekulīgajai melošanai ir karjerisma smaka. Bet tas nav
nekas jauns. Pimenovs reiz neslēpa un pat
ar zināmu entuziasmu skaidroja, ka krievu skolu aizstāvēšana viņam ir vajadzīga
politiskajai karjerai tāpat kā Cilēvičam cilvēktiesības. Sapnis piepildījās. Ar krievu skolu aizstāvēšanas imitāciju Pimenovam
izdevās apvest ap stūri savus tautiešus. Vispirms viņš kļuva Rīgas domes
deputāts, bet vēlāk arī Saeimas deputāts.
Saprotams, var šaubīties, vai Latvijas kriminālajā aplokā
varēja būt godīgi un patriotiski cittautieši, kuriem primārais ir sociālie un
politiskie ideāli, bet nevis naudas maks un karjera. Ja būtu tomēr iespējami tādi kadri, tad kriminālā
valsts noteikti nevarētu smirdēt tik daudzus gadus. Latviešu godīgajai
minoritātei būtu bijis ar ko apvienoties cīņā pret cilvēciskajām padibenēm,
kurām "perestroika" speciāli ieslēdza zaļo gaismu. Taču ar
cilēvičiem, pimenoviem nekāda apvienošanās nebija iespējama jau no paša sākuma.
Zagšanas dēmons un nelietības dēmons uzvarēja visās diasporās. 2017.gada vasaras katalizators izpalīdzēja neaizmirst
agrāk izprasto patiesību.
*Normāliem cilvēkiem latviskās
izcelsmes vārds „sabiedrisks” un svešvārds „sociāls” ir viens un tas pats.
**Par „džentlmeņu” liekulīgo melošanu ar tīru
sirdsapziņu plašāk skat.”Pietiek” publicētajā esejā „„Cant” latviskajā vidē jeb meli
ar tīru sirdsapziņu”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru