2020.gada oktobra asiņainajiem notikumiem Francijā
ir konkrēts izskaidrojums. Tas nav karikatūru zīmētāju un žurnāla galvenā
redaktora deģenerācijas apliecinājums. Tas nav Francijas prezidenta
etnopolitiskās nekompetences apliecinājums. Tas nav tikai atsevišķu cilvēku
morālā un profesionālā pagrimuma apliecinājums. Tas ir apliecinājums kaut kam
plašākam un kaut kam būtiskākam. Un, lūk, tas ir apliecinājums visas Rietumu
civilizācijas norietam, kad civilizētības vietā ārdās necivilizētība vārdā
“neoliberālisma vandālisms”.
Rietumu civilizācijas norieta laikā mainās
politiskās, ģeopolitiskās, garīgās kultūras saturs un formāti. Norieta laiks ir
radikālas pārejas laikmets. Tajā skaitā etniskās un rasu stratifikācijas krasu
izmaiņu laikmets eiropeīdu zemēs. Pirmkārt un galvenokārt etniskais un rasu dalījums
pamatīgi mainās Eiropā, kur sastopama rases dominenates maiņa. Demogrāfiskās
pārejas (1960-2050) beigās uz planētas “baltās” rases pārstāvis būs tikai katrs
desmitais cilvēks. Tā tas var būt arī Eiropā. Francijā jau tagad, 2020.gadā,
“baltajiem” francūžiem ir sajūta, ka “viņi ir visur”. Ar vārdu “viņi” ir domāti
citu tautu, rasu, citu reliģiju pārstāvji, galvenokārt nēģeri, arābi,
islāmticīgie – musulmani. Viņu skaits Francijā nav precīzi zināms. Tiek
nosaukti dažādi skaitļi un procenti.
Ļoti nepatīkams ir viens apstāklis. “Baltie”
cilvēki Eiropā noveco, izmirst. Demogrāfiskā pāreja konsekventi dara savu,
visticamākais, kosmoloģiskās enerģijas diriģēto “darbu”. “Balto” cilvēku skaits
Eiropas zemēs neglābjami samazinās. Normāla dzimstība ir tikai Farēru salās.
Demogrāfiskais stāvoklis ir ļoti draudīgs. Bet tam var pretoties. Dzimstības
līmenis ir atkarīgs no pašiem eiropiešiem. Protams, visvairāk ir atkarīgs no
politiskās gribas – katrā valstī realizētās demogrāfiskās politikas. Bet tam ir
vajadzīgas labas politiskās smadzenes – gudri politiķi. Taču ar Eiropas
politiķiem ir milzīgas problēmas. Ļoti nepatīkamā apstākļa autori ir Eiropas
politiķi.
Kā zināms, pēc II Pasaules kara Eiropa
(vispirms Rietumeiropa, bet pēc 1990.gada visa Eiropa) kļuva ASV kolonija.
Eiropā reālā vara ir Baltam namam. Saprotams, Baltais nams simtprocentīgi
pārzina Eiropas politisko nomenklatūru. Tajā ietilpst vienīgi amerikāņiem
paklausīgi karjeristi. Viņi tradicionāli ir aplaimoti ar kompradora,
kolaboracionista gēniem, bez principiem, bez idejiskās patstāvības, nacionālā
patriotiskuma, kā arī bez labām politiskajām smadzenēm – labas profesionālās
kompetences un tajā skaitā labas etnopolitiskās kompetences, kas griezīgi
atsaucas uz mūsdienās ļoti aktuālo fenomenu vārdā “kultūru dialogs”.
Eiropas politiķu etnopolitika, “kultūru
dialoga” organizēšana, ir pamatīgas izgāšanās hronika. Viņi bezjēdzīgi
izkropļoja multikulturālisma koncepciju, kas XX gs. 70.-80.gados Rietumeiropā
pozitīvi ietekmēja “kultūru dialogu” migrantu lielā pieplūduma apstākļos.
Multikulturālisma koncepcija faktiski bija optimāls risinājums “baltajiem”, jo
viņiem ir nepietiekama dzimstība un tajā pašā laikā viņi neprot apturēt
“krāsaino” rasu miljonu ieplūšanu savās zemēs. Lai miermīlīgi sadzīvotu ar migrantu
miljoniem, nekas labāks par multikulturālismu nebija izdomāts. To XX gs.
70.-80.gados lieliski saprata daudzu Rietumeiropas valstu, Kanādas, Austrālijas
politiķi. Viss šausmīgi izmainījās pēc tam, kad Vācijas, Francijas, Itālijas
u.c. Eiropas valstu politiķi neprata apturēt milzīgos migrantu plūdus XXI gs.
sākumā. Kādu vajadzēja vainot, un bezspēcīgie politiķi ar Merkeli priekšgalā
visu vainu uzvēla multikulturālismam, kas bezsmadzeņu masu sabiedrības mutēs
kļuva lamuvārds. Īpaši dedzīgi multikulturālisms tika vajāts 2010.-2011.gadā.
Katrs dzīves
veids sasaucās ar noteiktu cilvēka tipu; respektīvi, katru dzīves veidu realizē
noteikts cilvēciskais tips. Nevar būt tā, ka katra puse – dzīves veids un
cilvēciskais tips – eksistē atsevišķi: dzīves veids - atsevišķi, cilvēciskais
tips – atsevišķi. Abas puses ir koleratīvi vienotas – atbilst viena otrai.
Starp abām pusēm pastāv adekvātas attiecības. Cilvēks ir adekvāts dzīves
veidam. Cilvēkam piemīt adekvāta garīgā struktūra. Multikulturālisms kā mentālā
parādība arī ir adekvāta izpausme noteiktam cilvēciskajam tipam un noteiktai
dzīves realitātei – polietniskai un multikulturālai sabiedrībai. Indivīdu
kritiskā masa, kura izprot multikulturālismu kā jaunu mentālo
paradigmu/domāšanas veidu, jau ir pietiekami liela Rietumu civilizācijā. Taču
tā nav tik liela, lai pretotos un nepieļautu multikulturālisma izmantošanu
etnopolitiskajās manipulācijās. Tātad - lai novērstu praksi domāt vienu,
rakstīt otru, runāt trešo un darīt ceturto. Tātad – lai novērstu šizofrēniju etnopolitikā.
Šodienas etnopolitiķi vēl nespēj aptvert, ka līdzāssadzīvošanas paradigmu
vajadzēs institucionalizēt, jo nav un nebūs citas izejas. Cilvēku garīgi morālā
mobilizācija vēsturiski ir nepārtraukti mainījusies. Tā ir progresējusi, radot
arvien tolerantāku attieksmi pret svešajiem, citiem, otru cilvēku. Morālā
mobilizācija no pašaudzināšanas un pašdisciplīnas viedokļa ir bijusi ļoti
liela. Cilvēki savā laikā nepazina ne to, ko mēs tagad saucam par darba ētiku
un bioētiku, ne to, ko šodien modīgi dēvējam par korporatīvo sociālo atbildību.
Arī vārds „multikulturālisms” ir ļoti jauns vārds.*
No Eiropas
politiķiem Francijas prezidents ir deģeneratīvi nolaidies viszemāk. Tik zems
līmenis nav sastapts arī pasaules mērogā. Runa nav tikai par etnopolitiskajām
kroplībām. Francijas prezidents apliecina kaut ko daudz sliktāku. Turklāt viņš
acīmredzot droši apzinās “aizmuguri”; proti, to, ka viņš nav vienīgais un viņa
ārprātīgo pozīciju atbalsta arī citi kolēģi citās zemēs. Baltais nams viens no
pirmajiem atbalstoši noglaudīja Francijas prezidentu.
Noteikti
tiekamies ar necivilizētību. Ņirgāšanās par reliģiju neietilpst civilizētībā.
Civilizēts cilvēks saprot, ka nedrīkst izsmiet reliģiju. Civilizēta cilvēka
morālais imperatīvs ir iecietība (tolerance) pret citu cilvēku valodu, mākslu
un literatūru, reliģisko ticību, kultūras vērtībām, jūtām. Civilizētas
sabiedrības garīgās evolūcijas rezultāts ir tolerance, bet nevis konfliktu
izraisīšana, nacionālā naida un reliģiskā naida uzkurināšana. Civilizēta sabiedrība
ir humanitātes sabiedrība, bet nevis humanitātes noziedzības sabiedrība.
Francijā
(faktiski ne tikai šajā zemē) politiskās elites etnopolitiskās izdarības ir
sabiezējušas neoliberālisma vandālismā. To ir veicinājis neoliberālisms ar savu
pseidoliberālismu, divām kritēriju skalām cilvēktiesību jautājumos, patiesības,
garīguma nihilismu, globālisma naidu pret suverenitāti, brīvību.
Nākas atgādināt,
ka svešvārdi “barbarisms” un “vandālisms” ir atvasināti no franču valodas.
Barbarisms (fr. barbarisme) ir rupjība, nežēlība, kultūras trūkums,
civilizētības trūkums. Grieķu vārds “barbarismos” (nozīmē: svešai
valodai raksturīgs) attiecas uz valodu – nevēlamiem aizguvumiem, kurus sauc par
barbarismiem. Piemēram, daudzi aizguvumi no angļu valodas ir barbarismi.
Vandālisms (fr. vandalisme) ir mežonīga postīšana, kultūras vērtību
iznīcināšana.
Skat. eseju “Multikulturālisma būtība”: https://neprgr.blogspot.com/2019/05/multikulturalisma-butiba.html.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru