Uz planētas pašlaik notiek sīva cīņa par pasaules kārtību.
Cīņa notiek starp tiem, kuri vēlas dzīvot daudzpolārā pasaulē, kad pasaules
kārtību nosaka vairākas spēcīgas valstis, un tiem, kuri vēlas nostiprināt savu
kundzību; proti, vēlas dzīvot vienpolārā pasaulē – ASV pārvaldītā pasaulē.
Cīņas frontes ir
vairākas: politiskā, ekonomiskā, ideoloģiskā, reliģiskā, garīgās kultūras
fronte. Taču var teikt, ka faktiski ir tikai viena fronte: neoliberālisma un
konservatīvisma cīņas fronte. Tajā pulsē cerību ideoloģija. Katrā frontes pusē
ir sava cerību ideoloģija, taču īstenībā tās ir tipoloģiski līdzīgas
ideoloģijas. Pagātnes, tagadnes un nākotnes skatījums būtiski neatšķiras.
Frontes abās pusēs neņem vērā demogrāfiskās
pārejas kardinālo lomu. Sastopams draudīgs analītiskais aklums. Cerību
ideoloģijā nav iekļauts demogrāfiskais aspekts. Nākas domāt, ka iedzīvotāju
skaitam nav nekādas nozīmes.
Demogrāfiskās
pārejas laikā (1960-2050) eiropeīdu rases norietu neviens nevar apturēt. Norietam
piemīt fatālisms - nenovēršamība. Tāpēc saprātīgāk būtu nevis cīnīties par
pasaules pārvaldīšanu, bet gan apvienot spēkus, lai atvieglotu un mazinātu
kopējā liktenī sastopamās sāpes. Diemžēl cerību ideoloģija ir ideoloģiskais primitīvisms
- nožēlojama intermēdija starp eiropeīdu rases “sākumu un galu”, bet nevis “galu
un sākumu”.
Ne tik bezcerīga
ir viena cita ideoloģija. Tā ir absurda ideoloģija. Taču absurds nebūt sekmē
bezjēdzību. Absurds nav tas pats, kas bezjēdzība. Teiksim, kaujā absurda rīcība spēj nodrošināt
uzvaru. Aleksandra Matrosova rīcība bija absurda. Taču tā nodrošināja militāro
panākumu. Pie mums Latvijā no vienas puses tagad absurdi ir kritizēt “nācijas
tēvu”, Kariņu, Mūrnieci. Latvijas ģeopolitiskās okupācijas apstākļos tāda
kritika nevar kaut ko izmainīt. Taču no otras puses kritizēt ir nepieciešams.
Tas konsekventi jādara, respektējot kaut vai Ovidija dzejā sastopamo principu “Ūdens
pilieni akmeni skalda”.
Absurdās
ideoloģijas centrā ir tēze par islamizāciju kā eiropiešu vienīgo glābiņu.
Islamizācijas akceptēšana eiropiešiem var būt vienīgais veids kā saglabāt
cilvēciski normālu un cilvēciski cienīgu seju; respektīvi, saglabāt ģimeni,
taisnīgumu, pašcieņu, veselā saprāta autoritāti, morāli tikumisko stabilitāti.
Islamizācijas intelektuālās un morālās imunitātes deva eiropiešiem var būt palīgs
kultūras saglabāšanā. Islamizācijā valdošā attieksme pret bērnu dzemdēšanu un
ģimeni eiropiešiem var būt paraugs un tādējādi piebremzēt viņu novecošanu,
izmiršanu un deģenerāciju, kas vienmēr sprēgā ģimenes institūta sagraušanas
rezultātā.
Dotajai
ideoloģijai ir neapgāžams arguments. Tiek norādīta eiropiešu nespēja pašu
spēkiem vērsties pret vispārējo norietu. Tā tas ir tāpēc, ka “baltie” cilvēki
ir atsacījušies no slavenajām “eiropeiskajām vērtībām”.
Pret šo argumentu
nav ko iebilst. Eiropiešu dzīves drūmā realitāte, vērtību un normu devalvācija,
ir acīmredzama. Ja tagad nākas konstatēt pat “NATO bez smadzenēm”, tad leksiski
dzēlīgās turpmākās manevrēšanas iespējas ir ļoti niecīgas. Visas manevrēšanas rezerves
ir izsmeltas. Eiropas politiskajai elitei jau pasen tiek veltīts mīļvārdiņš
“debilie”. Savukārt postmodernisma un neoliberālisma sagrauztās akadēmiskās
aprindas tiek apmīļotas ar tādiem sirreālistiskiem salikumiem kā “himēru
intelektuālisms”, “šarlatānu intelektuālisms”, “dēmonu intelektuālisms”, bet
Eiropas homoseksuālistiem un viņu faniem parlamentos tiek pārmesta elles
enerģētika un elles katarse. Eiropā nav pieprasījuma pēc intelekta. Pilnvērtīgas
garīgās pašsaglabāšanās instinkts ir vājāks nekā alkatības, karjerisma, patērēšanas
instinkts. Pašcieņa (self-esteem) vairs nav cilvēka galvenā problēma un
cilvēka primārais kritērijs. Impulsu vara nomāc prāta varu. Nākotne neietilpst
tagadnē. Bailes no nākotnes ir lielākas nekā bailes no saslimšanas, epidēmijas,
zemestrīces, viesuļvētras, zibens, “krieviem” un “Putina”. Eiropiešu entuziasmā
un uzbudinātībā nesmaida nacionālās un kolektīvās intereses. Domāšanas vienveidība
un zināšanu vienveidība ir kognitīvais ideāls. Antropoloģiskās evolūcijas lielākais
lepnums ir “viedokļu plurālisms”.
Vispirms
eiropieši atsacījās no kristietības. Reizē ar atsacīšanos no vēsturiski
tradicionālās reliģiskās aprūpes eiropieši atsacījās arī no “brīvības,
vienlīdzības, brālības”. Kāda var būt eiropiešu “brīvības” griba, ja ASV ar
pašu eiropiešu kolaboracionistu prātu un garu netraucēti iznīcina Eiropu kā
stratēģisko konkurentu!
Dzirdot maģiskos
vārdus “eiropeiskās vērtības”, visi piekrītoši māj ar galvu, kaut gan katram
galvā ir savs saturs. Tas radikāli atšķiras no satura pārējo mājēju galvās.
Visticamākais, māj ar galvu arī tie, kuru galvās neeksistē nekāds saturs par
tēmu “eiropeiskās vērtības”.
“Eiropeisko
vērtību” kanonisks komplekts nav formulēts. Publikācijās figurē vairāki
“eiropeisko vērtību” komplekti. Tie manāmi atšķiras viens no otra. Kopīga ir vienīgi
kristietības noklusēšana. Populārs ir komplekts, kurā uzskaitītas tādas
vērtības kā sabiedrība, valsts, ģimene, politiski ekonomiskā sfēra, morāles
normas. Lisabonas līgumā ir iekļautas tādas vērtības kā cilvēka dzīvības,
brīvības, demokrātijas, vienlīdzības, likuma varas, cilvēktiesību cienīšana. Lieki
ir jautāt, kurām no minētajām vērtībām ir patiesi dziļa reputācija šodienas
sabiedrībā. Tāds jautājums izraisīs masveida sarkasmu – dzēlīgu izsmieklu, kam
pamatā ir naids, nicinājums, sašutums.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru