8.janvārī Rīgas lielākajos interneta medijos tika ievietota pēcpadomju
gados tematiski klasiska un tāpēc emocionāli vienaldzīga informācija. Taču tai
tomēr piemīt zināma atraktivitāte. Informācijā teikts: “Ierīkojot Latvijas un
Krievijas robežas joslu, vismaz 7,4 miljoni eiro (!?) valsts budžeta līdzekļu
un mantas izlietoti prettiesiski, secinājusi Valsts kontrole (VK). Tāpat VK
secinājusi, ka vismaz viens miljons eiro (!?) budžeta līdzekļu un mantas
prettiesiski izlietoti Latvijas - Igaunijas un Latvijas - Lietuvas robežas
joslas uzturēšanā.”
8,4 miljoni!
Tātad gaidāmi nāves sodi! Cits soda mērs nav adekvāts minētajiem noziegumiem.
Noziegumi ir pastrādāti valsts drošības segmentā. Augstāko soda mēru pelnījis
ne viens vien valsts amatvīrs.
Bet ja nopietni,
tad jēdzieni "kriminālais kapitālisms" un "noziegumu
brīvība" Rīgā netika izdomāti bez reālā seguma. Jēdzienu izdomāšanu
stimulēja dzīves īstenība. Pēcpadomju Latvijā pilnā mērā pastāv kriminālais
kapitālisms ar juridiski noformētu noziegumu brīvību. Galvenais noziedzības
veids ir organizētā noziedzība. Organizētā noziedzība ir visos valsts institūtos.
Pēc 2020.gada janvārī V.Putina ierosinātajiem kardinālajiem pārkārtojumiem
Krievijas valstiskumā Latvija kļūst kriminālā kapitālisma līdere. Latvijā
kriminālais kapitālisms omulīgi saglabājas, un neviens to netaisās likvidēt.
Kriminālais kapitālisms atbilst latviešu formāli izglītotākās daļas cilvēciskās
attīstības līmenim, eksistenciālajai orientācijai un ētosam. Par to nevar būt
nekādu šaubu. Latviešu varas inteliģence kriminālo kapitālismu atbalsta ar
sirdi un dvēseli. Kauna un pazemojuma sajūta par līdzdalību noziedzībā latviešu
varas inteliģencē nav novērojama.
Tāpēc arī šoreiz
neviens netiks notiesāts. Par nāves sodiem nevar būt runas. Turklāt vietējā
organizētā noziedzība ir saaudzēta ar transnacionālo organizēto noziedzību (spilgtākie
piemēri Rimšēviča noziegumu “leģitimācija”, OIK). Tāpēc ir tikai viens veids
morālās gaismas ieslēgšanai - karš, kas līdz pamatiem satricina pasauli, Eiropu
un tajā skaitā Latviju. Cits veids – kosmoloģiskā vai tektoniskā katastrofa -
nav gaidāms.
Tas ir godīgi
jāatzīst: latviešiem par agru dāvināt brīvību. Par agru bija XX gs. sākumā, kad
momentā tika uzceptas 120 partijas un valdības gāšana bija "elites"
galvenā nodarbošanās. Nekas liels nemainījās arī pēc politiski organizatoriskā
marasma ierobežošanas 1934.gadā. Savukārt
XX gs. beigās pēc Jeļcina dāvinājuma momentā izvērtās masveida zagšana, zogot
uz visām pusēm un galvenokārt apzogot viens otru, kad “elites” politiskā
darbība ir vienīgi cīņa par piekļūšanu treknākajām silēm. Pie tam lepnā un
brīvību mīlošā latviešu tauta izmantoja pirmo iespēju, lai atkratītos no
suverenitātes/brīvības/ neatkarības, kas deva patīkamu iespēju piekļūt ES treknajām
silēm un tās izzagt.
10.janvārī “Dienā”
tika ievietots teksts ar virsrakstu “Ziemele
pārliecināta, ka ST darbs sekmējis sabiedrības uzticēšanos Latvijas valstij”.
Virsraksts neapšaubāmi ir atraktīvs. Katram sociāli aktīvam Latvijas
iedzīvotājam noteikti gribēsies emocionāli komentēt virsrakstā ietverto tēzi.
Iespējams, daudzi “Dienas” lasītāji izlasīs tikai virsrakstu un varbūt vēl
pirmo teikumu: “Arī 2019.gadā Satversmes tiesa
(ST) ir spējusi nodrošināt konstitucionālo taisnīgumu un tādējādi sekmējusi
sabiedrības uzticēšanos Latvijas valstij, pārliecināta Satversmes tiesas
priekšsēdētāja Ineta Ziemele.” Tā rīkosies tie lasītāji, kuriem nepatīk
liekulīgā melošana par sabiedrības uzticēšanos Latvijas valstij. Kāda var būt
uzticēšanās valstij, kuru ir bijuši spiesti pamest simtiem tūkstoši Latvijas
iedzīvotāju! Kāda var būt uzticēšanās ST, ja tā apkalpo valdošo kliķi un
konstitūciju traktē atbilstoši kārtējās koalīcijas pasūtījumam! Tas taču ir
labi zināms, ka ST galvenokārt nodarbojas ar vietējā parlamenta idiotu pieņemto
kroplo likumu leģitimāciju!
Kriminālais kapitālisms nevar
iztikt bez valsts augstāko amatpersonu lišķīgas melošanas, vulgāras
ideoloģiskās demagoģijas un primitīvas pašreklāmas, kas viss atspoguļojas
Ziemeles darbībā un bez kā varēja iztikt sociālisms. Padomju laikā valsts
visaugstākajā nomenklatūrā neielaida prastus sociālisma slavinātājus. Tā,
piemēram, Gorbunovs, Rubiks šodien to var smalki izskaidrot. Padomju varas visaugstākajos
amatos nebija liekulīgi melotāji. Tādus tipus kā Ziemele necienīja un nevirzīja
augstos amatos. Un ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka kriminālais kapitālisms ir
ievērojami deģeneratīvāks nekā sociālisms. Kriminālais kapitālisms balstās uz
cilvēciskajām nevērtībām varas visaugstākajā pakāpē.
20.janvārī Latvijas
sabiedrība tikās ar nepierasti atraktīvu politisko notikumu. Todien mediji
vēstīja: “'Partijas tēvs' Kaimiņš aicina
likvidēt 'KPV LV'. ‘KPV.LV’
dibinātājs, Saeimas deputāts Artuss Kaimiņš uzskata, ka šī partija
šobrīd valstij nodara vairāk ļaunuma nekā labuma un to vairs nav iespējams
izglābt, tāpēc aicina biedrus februārī gaidāmajā kongresā balsot par politiskā
spēka pašlikvidēšanos”.
Latviešu
politiskajā vēsturē tas ir unikāls gadījums. Bet varbūt tomēr nav unikāls
gadījums. Latvieši ir dibinājuši simtiem partiju. Partiju dibināšana ir
latviešu cēla politiskā kaislība. Varbūt tomēr agrāk kādu partiju ir likvidējis
tās dibinātājs, un latviešu izcilais žurnālists un politiķis ekselence Kaimiņš
no “Suņu būdas” nevar pretendēt uz lepnu ierakstu vietējā Ginesa rekordu grāmatā.
Bet tas šoreiz nav tik svarīgi.
Svarīgākais ir
pavisam kas cits. Ekselences Kaimiņa un viņa odiozās partijas neapskaužamā
reputācija normāliem cilvēkiem jau sen ir labi zināma. Normāli cilvēki
neatbalsta intelektuāli un morāli necienīgus tipus un viņu “partijas” ar
debiliem nosaukumiem un programmām. Tāpēc svarīgākais ir jautājums “Kas tie bija
par cilvēkiem, kuri 2018.gada 6.oktobrī balsoja par “Suņu būdas” ekselences
Kaimiņa partiju?”. 13.Saeimas vēlēšanās par “KPV.LV” balsoja 120 264 vēlētāji –
14,25% no elektorāta. Ekselences Kaimiņa partija ieguva 16 vietas parlamentā.
Visvairāk balsoja Rīgā – 35 895 vēlētāji (Vidzemē – 34 341, Zemgalē – 21 934,
Kurzemē – 21 220, Latgalē – 6 874).
Interesanti būtu
dzirdēt no šiem 120 264 vēlētājiem atbildi uz šādu jautājumu: “Kādu labumu ir
devusi viņu atbalstītā odiozā partija?”. Tāpat interesanti būtu dzirdēt atbildi
uz jautājumu “Kā viņi tagad jūtas, ja viņu politiskais dārgumiņš “valstij
nodara vairāk ļaunuma nekā labuma”?”. Ļoti būtiski ir šādi jautājumi: “Vai
minētie 120 264 vēlētāji uzņemas atbildību par “KPV.LV” regulārajiem skandāliem?
Kā viņi vērtē pieredzes bagāto ministru Nemiro, Ģirģena, Petravičas vētraino darbību?”.
Ne mazāk būtisks ir šāds jautājums: “Vai 120 264 vēlētāji tagad dziļi elpo kā
pamatīgi apkrāpti indivīdi, uzzinot par viņu dievinātā “partijas tēva” atraktīvo
aicinājumu pašlikvidēties, jeb 120 264 vēlētājiem tas viss ir pie vienas vietas?”.
Latvijā populāra ir
idiotiskā atruna “Tauta nav vainīga, vainīgi ir politiķi”. Latviešu elektorāts
tradicionāli nevēlas uzņemties atbildību par viņu ievēlēto deputātu darbību.
Saprotams, tā ir ļoti stulba pieeja. Kamēr valdīs tik stulba pieeja, Latvijā
vienmēr būs odiozas partijas, politiķi no “suņu būdām” un no provinces krūmiem
izvilkti ministri bez valstiskā darba pieredzes.
22.janvārī
“nācijas tēvs” pasaules sabiedrībai atgādināja, ka atraktīvi var būt arī
tumsonības paraugi. Ar pretīgi nekaunīga cilvēka maniakālo velmi katrā ziņā būt
oriģinālam “nācijas tēvs” 2020.gada 22.janvārī Davosas forumā no tribīnes
sarunāja šausmīgas aplamības, jo viņa pretīgā nekaunība sintezējas ar kliedzošu
neizglītotību, koncentrējoties klajā tumsonībā. Portāls “Diena” raksta, ka
“Levits pauda viedokli, ka esošais kapitālisma modelis ir jāmodificē,
ekonomikas politikā iekļaujot sociālos un vides aspektus”.
Katram normālam
cilvēkam ir zināms, ka kapitālisms un tā ekonomiskā politika bez sociālā nevar
eksistēt. Ja tas tā būtu (proti, varētu eksistēt), tad tas būtu tas pats, ka
cilvēks var piedzimt un eksistēt bez sirds. Sociālais ir kapitālisma organisks
pamats – ģenēzes sākotne un attīstības faktors. Katrs normāls cilvēks saprot,
ka kapitālismu ir radījuši cilvēki. Respektīvi, kapitālisms ir saistīts ar
sociālo – sabiedrību, cilvēku dzīvi un attiecībām sabiedrībā. Kapitālisms nevar
pastāvēt bez sociālā, kas ir kapitālisma neatņemams atribūts. Sociālais nevar
atdalīties no kapitālisma. Tas nav iespējams. Tāpēc uzkrītoši idiotiski ir
aicināt kapitālismā iekļaut sociālo it kā tas tur nebūtu. Kapitālisma
ekonomiskā politika ir adresēta sociālajam – cilvēku masām, patērētāju
sabiedrībai, kā saka mūsdienās.
Smieklīgs ir
aicinājums ekonomiskajā politikā iekļaut sociālos aspektus. Tas pats attiecas
uz aicinājumu iekļaut vides aspektus. Šo aicinājumu faktiski nav vērts
komentēt, jo nav saprotams par kādu vidi ir runa. Nav saprotams, vai runa ir
par kapitālisma un tā ekonomikas pastāvēšanas kontekstu – apstākļu, notikumu,
faktu u.tml. kopumu (vidi), kas nepieciešams, lai varētu saskatīt vai saprast
attiecīgo fenomenu, jeb runa ir par vidi kā apkārtējo dabu. Protams, jebkurā
gadījumā klaja tumsonība ir aicināt kapitālismā iekļaut vides aspektus.
Kapitālisms eksistē gan kontekstuālā vidē, gan dabas vidē, pie tam nespējot
pastāvēt bez dabas bagātību izmantošanas.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru