Zinātnē tiek
analizēta parādība vārdā sociālā šizofrenizācija jeb sabiedriskās apziņas
šizofrenizācija. Šo parādību izraisa sabiedrības dzīves apstākļi. Tādā gadījumā
sabiedrībā viss notiek atbilstoši specifiskai loģikai: jo garīgi pretrunīgāki
(šizofrēniskāki) dzīves apstākļi, jo garīgi pretrunīgāka (šizofrēniskāka)
sabiedriskā apziņa. Ja Latvijā viss notiek “pēc grāmatas” un tautas garīgā
bojāeja notiek precīzi saskaņā ar zinātniskajā literatūrā apkopoto cilvēces
vēsturisko pieredzi, tad tas attiecas arī uz sociālo šizofrenizāciju. Tautas
pēdējā fāzē sociālā šizofrenizācija ir klasiska parādība.
Latvijas
sabiedrība garīgi pretrunīgos apstākļos dzīvo jau 30 un vairāk gadus. Nenormāla
ir valsts iekārta, politika un ideoloģija. Nenormāli ir sabiedriskās apziņas
visi veidi – māksla, zinātne, reliģija, filosofija, morāle, tiesības, masu
komunikācija. Nenormālības galvenā izpausmes forma ir idejiskais pretrunīgums
un pretdabiskums, idejiskā pretišķība un pretdarbība. Tam tā ir jābūt.
Sabiedrisko apziņu nosaka sabiedriskās attiecības – ekonomiskās, politiskās,
morālās, estētiskās. Ja sabiedriskās attiecības ir greizas, tad greiza ir arī
sabiedriskā apziņa.
Piemēram, tādi
latviešu inteliģences no ārzemēm ievazātie garīgā pagrimuma “koncepti” kā
“uzskatu plurālisms”, “vērtību plurālisms”, “patiesības plurālisms” spēja
izraisīt vienīgi sociālo šizofrenizāciju, un tas tā praktiski ir noticis. Šodienas
Latvijā tikšanās ar jocīgo laimi*, kad dzīves apstākļi katastrofāli pasliktinās
un latviešu tautas garīgā nāve ir fakts, bet tajā pašā laikā tautas laimes
indekss regulāri sasniedz jaunas virsotnes, liecina par drausmīgu sabiedriskās
apziņas šizofrenizāciju.
Dzīves idejiskais pretrunīgums ir izraisījis idejisko
pretrunīgumu sabiedrības kolektīvajās smadzenēs un kolektīvajā sirdī. Cilvēki
masveidā ir zaudējuši dzīves realitātes izpratni. Viņi vairs nezina, kas ir
labs un kas ir slikts, kas ir godīgs un kas ir negodīgs, kas ir morāli
tikumisks un kas ir morāli netikumisks, jo idejisko vērtību un normu vēsturiski
tradicionālā sistēma tiek noliegta un tās vietā tiek piedāvāts idejiskais “plurālisms”.
Bet tas praktiski apliecina idejiskā haosa uzvaru. Sabiedriskā apziņa ir
novesta līdz “Makbeta” burvju līmenim. Burvēm skaistais ir neglītais, bet
neglītais ir skaistais (“fair is foul,
and foul is fair”).
Sociālajai
šizofrenizācijai vienmēr ir objektīvs faktors – sociuma psihiskās veselības stāvoklis.
Jo psihiski stabilāks sociums, jo tas ir mazāk pakļauts šizofrenizācijai (reāli
– dažāda veida idejiskajai zombēšanai un apzināti organizētai garīgajai destrukcijai).
Psihiski stabils sociums ir kompetentāks
objektīvi uztvert un objektīvi skaidrot dzīves realitāti. Turpretī psihiski
nestabilā sociumā šizofrenizācijai ir lielāki panākumi.
Par Latvijas
sociuma psihiskās veselības līmeni liecina konkrēti skaitļi. Par 2017.gadu tie
ir pieejami internetā. Domājams, drīz tiks publicēti dati par 2018.gadu, un tie
apliecinās, ka medicīnas iestādēs uzskaitē ir apmēram 100 000 psihiski slimu
cilvēku.
Skaidrs, ka ne
visi psihiski nestabilie indivīdi ir uzskaitē un atpoguļojas valsts statistikā.
Iespējams, vēl tikpat liels vai ievērojami lielāks cilvēku skaits (100 000 –
200 000) ir “nelegālie” psihiski neveselie cilvēki. Masu komunikācijas saturs
medijos liecina, ka sabiedriskās apziņas kopējo ainu publiski apliecina
galvenokārt psihiski neveseli indivīdi, demonstrējot idejisko “plurālismu” –
fundamentāli šizofrēnisku dzīves izpratni. Runa nav tikai par jocīgo laimi.
Runa ir par visnopietnāko dzīves procesu (ekonomikas, mākslas, zinātnes,
izglītības, politikas, valsts institūtu) šizofrēnisko interpretāciju, ko
apliecina, piemēram, valdības “583 darāmie darbi”.
Noteikti mināms
vēl viens objektīvs faktors sabiedrības šizofrenizācijā – intelektuālais (jeb IQ) līmenis. Psihiski slimiem un
intelektuāli bāli attīstītiem indivīdiem ir daudz kopēja. Viņi ir aktīvi,
nenogurdināmi, neapturami, kas ne reti iet kopsolī ar agresīvu nekaunību un atklātu
nelietību. Internets viņiem paver lielas iespējas ietekmēt sabiedrisko domu (tā
zinātnē dēvē attiecīgajā laika periodā sociumā aktuālo idejisko tematiku).
Internetā viņi var netraucēti izplatīt savu kroplo un amorālo dzīves notikumu
izklāstu. Sabiedriskā doma relatīvi nonāk viņu ietekmē, un tāpēc var tikt
koriģēta sabiedriskā apziņa, tajā iesūcoties dažāda satura idejiskajām nenormālībām.
Piemēram,
psihiski slimie un reizē ļoti nekaunīgie un nelietīgie troļļi (teiksim, portāla
“Pietiek” žuļi, edges, feļi) un intelektuāli drausmīgi aprobežotie “grantiņi”,
“gedrovici” (atkal atsaucos uz “Pietiek” gadiem ilgi sastopamo “publiku”) var
atstāt zināmu ietekmi ne tikai uz viņiem analoģiska psihiskā un intelekta
līmeņa hominīdiem, bet arī uz patstāvīgi domātnespējīgiem filistriem, vāji
izglītotiem jauniešiem, t.s. masu cilvēkiem, kuri tagad ļoti plaši izmanto
internetu.
Vai Latvijā ir
iespējams mazināt sociālās šizofrenizācijas tempu?
Nav iespējams!
Latviešiem nav īstas inteliģences, bet ir tikai kaut kāda pseidointeliģences
masa, kura pati nav spējīga adekvāti reaģēt saskarsmē ar dzīves realitāti.
Sociālo šizofrenizāciju var mazināt vienīgi apzināta un speciāli organizēta
darbība, ko veic inteliģence. Taču, atkārtoju, latviešiem nav īstas
inteliģences un nekas neliecina, ka tā varētu izveidoties perspektīvā. Gluži
pretēji! Latvijā sociālās šizofrenizācijas temps strauji pieaug. “6.oktobra
paaudzes” nonākšana tautas politiskajā vadībā iezvana sociālās šizofrenizācijas
oficiālo laikmetu.
Vai Latvijā kāds
apzināti veicina sabiedriskās apziņas šizofrenizāciju? Vai Latvijā tiek
apzināti organizēta sociuma garīgā destrukcija?
Atbilde ir
noliedzoša – apzināti neveicina un apzināti neorganizē. Latviešu inteliģencē
neviens ar to apzināti nenodarbojas. Latviešu inteliģence (galvenokārt tā
dēvētie “sorosisti”) savā darbībā vienīgi atgremo Rietumu autorus. Tas nenotiek
apzināti, lai graudu savas tautas garīgo satvaru. Tas pamatā notiek stulbuma un
bezatbildības rezultātā, nespējot pareizi novērtēt atgremoto Rietumu autoru
antihumāno mērķi un tā sasniegšanas sekas.
Pēcpadomju
Latvijā sabiedriskās apziņas šizofrenizācijas bāze ir Rietumos, bet Rīgā ir
tikai šīs bāzes multiplicētāji – bezdomīgi pavairotāji. Visa veida “plurālisma”
dzimtene ir Rietumeiropa (visvairāk Francija). Rietumeiropas intelektuālās
“inovācijas” ātri iemanījās savās interesēs izmantot ASV “šahisti” (sveiciens
Bzežinska kungam, Deividam Rokfelleram tajā Saulē). Viņi, protams, apzināti
nodarbojās ar sociālo šizofrenizāciju. Turklāt planetārā mērogā.
Ja XX gadsimta
pirmajā pusē Rietumu civilizācijā ārdījās totalitārisms un diktatūras, tad XX
gadsimta otrajā pusē tika apzināti ārdīta valstu varas vertikāle, amerikāņu “globālās
demokrātijas” politiskajā teoloģijā valsts suverenitāti sludinot kā
paradigmatisko ļaunumu. Kā zināms, šīs sludināšanas rezultātā arī latviešu
tauta atsacījās no valstiskās suverenitātes un valstiskajai suverenitātei
latviešu tautas sabiedriskajā apziņā tagad nav nekādas vērtības.
Tas viss ir noticis
“globālās demokrātijas” speciāli organizētās sociuma šizofrenizācijas rezultātā.
Sabiedrisko apziņu vajadzēja tik lielā mērā saduļķot, lai cilvēki zaudētu
ticību jebkurai patiesībai un vērtībai. Tā rezultātā cilvēki sāka ticēt arī
valstiskās suverenitātes arhaiskumam un nevajadzībai.
Mūsu
politoloģisko un filosofisko “ēzeļu ekspertu” (ījābu, rozenvaldu, kudoru,
ikstenu, cepurīšu, skudru, kūļu) vaina ir sekundāra. Viņi nav šizofrenizācijas “konceptu”
un tehnoloģiju autori, bet ir tikai šo “konceptu” un tehnoloģiju vietējie
atgremotāji. Diemžēl viņu destruktīvajai darbībai neviens nestājas ceļā. Viņi
par savu destruktīvo darbību nekad nav izjutuši ne morālās un ne profesionālās
sankcijas. Humanitātes noziegumi ir palikuši bez jebkāda soda.
Tas ir noticis
tāpēc, ka valdošajai kliķei neinteresē tautas garīgā kvalitāte. Valdošās kliķes
prātus nodarbina tikai organizētās noziedzības shēmas. Valdošās kliķes
ideoloģiskā vienaldzība uzskatāmi atspoguļojās, piemēram, 2019.gada sākumā
sakarā ar LTV vadības maiņu. Ja mums būtu normāla valsts, tad tās varas
institūti ideoloģiski tik svarīgam masu komunikācijas elementam kā TV,
pievērstu maksimālu uzmanību un vadošajos krēslos Zaķu salā sēdinātu piemērotus
kadrus, bet nevis vienaldzīgi noskatītos, kā šajos krēslos iesēdina Olaines
purvos atrastus kadrus.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru