Fobiju sarakstu
nepieciešams papildināt. To ir pelnījusi latviešu varas inteliģence. Tās
darbībā ir uzkrītoši konstatējama etniski specifiska fobija – īpaša tipa
paniskas bailes, kas uzliesmo atsevišķos ideoloģiskajos gadījumos.
Cilvēcē sastopamo
fobiju skaits ir ļoti liels. Internetā ir pieejami ļoti gari fobiju saraksti.
Tajos uzskaitītas vairāk kā simts fobijas. Viena daļa no tām ir labi pazīstamas
bailes. Par vienu daļu nākas reti dzirdēt. Liekas, populārākās ir šādas
fobijas: klaustrofobija (bailes no slēgtas telpas), sociofobija (bailes no
sabiedrības), zoofobija (bailes no dzīvniekiem), genofobija (bailes no asinīm),
akrofobija (bailes no augstuma), antrofobija (bailes no cilvēku pūļa), kinofobija
(bailes no suņiem).
Pie mums tagad vispopulārākā
fobija, protams, ir rusofobija, kas pēcpadomju Latvijā gozējas kā masveidīga
psihoze. Iespējams, rusofobija ne vienmēr ir psihiski motivēta. Tā drīzāk ir
modes lieta sabiedrības ne visai gaišajās
aprindās. Tomēr būs vajadzīgs apjomīgs emocionālās veselības centrs, ja kādreiz
kāds humanitārais spēks gribēs palīdzēt tautas masām atbrīvoties no nepamatotās
rusofobijas.
Kā jau minēju,
fobiju sarakstu ieteicams papildināt, jo latviešu varas inteliģencē sastopamas
īpaša tipa paniskas bailes atsevišķos ideoloģiskajos gadījumos. Tiekamies ar nenormāli
sakarsētu baidīšanos. Etniski specifisko fobiju varētu dēvēt par patofobiju.
Tas ir svešvārds.
Tā pamatā ir grieķu “pathos” (ciešanas) + fobija. Jēdzienu
“patofobija” drīkst izvēlēties tāpēc, ka latviešu varas inteliģences bailes
liecina par dziļu patoloģiju. Tās reālo stāvokli precizēt spēj vienīgi
patopsihologi.
Patofobija
uzplaukst atsevišķos ideoloģiskos gadījumos. Kas ir atsevišķi ideoloģiskie
gadījumi?
Atsevišķi
ideoloģiskie gadījumi ir tad, kad Latvijā operatīvi un efektīvi nepieciešams
par kaut ko pārliecināt tautu un šo uzdevumu katrs varas inteliģents uztver kā savu
obligāto morālo pienākumu. Respektīvi, katrs sevi cienošs latviešu varas
inteliģents uzskata par kvēlu pienākumu piedalīties ideoloģiskajā akcijā.
Bet tas vēl nav
viss. Vēl šajā ideoloģiskajā akcijā katrs latviešu varas inteliģents vēlas būt
oriģinālāks par pārējiem. Katrs latviešu varas inteliģents vēlas ideoloģisko
akciju bagātināt ar kaut ko savdabīgu, pirmreizēju, īpatnu. Tādējādi varas
inteliģencē izvēršas klusa, bet sīva sacensība. Katrs vēlas būt
visoriģinālākais, un katrs paniski baidās atpalikt no pārējiem, nepaspēt
savlaicīgi iekļauties akcijā, kā arī ļoti baidās pateikt kaut ko neizteiksmīgu,
triviālu, banālu, trafaretu. Un, lūk, šīs paniskās bailes tad arī ir
patofobija. Savukārt patofobija atņem prātu. Nonākot patafobijas varā, cilvēks
zaudē mēra sajūtu. Klusā, bet sīvā sacensība pārvēršas bezprāta sacensībā. Pirmie
finišē visārprātīgāko formulējumu autori.
Visjaunākais
ideoloģiskais gadījums (ideoloģiskā akcija) ir nepieciešamība pārliecināt
latviešu tautu, ka tās Valsts prezidents var nebūt latvietis un 2019.gadā par
Valsts prezidentu katrā ziņā ir jāievēl ebreju. Līdzdalība ideoloģiskajā akcijā
“Ebrejs Rīgas pilī” ir kļuvusi latviešu varas inteliģences fanātiska velme,
agresīvi stimulējot patofobiju. Jau ilgāku laiku latviešu varas inteliģences
pārstāvji savā starpā sacenšas, tiecoties no sevis izdalīt visoriģinālāko
pamatojumu ebreja atbalstam.
Pirmajā laikā Rīgas
pilij izredzētā ebreja glorifikācijā visoriģinālākais izdalījums bija “šodienas
nācijas tēvs”. Taču šī izdalījuma autori Dagmāru Beitneri- Le Gallu ir
pārspējis patentētais visu varu laizīšanas klasiķis
Viktors Avotiņš. 2019.gada 24.aprīlī publicētā tekstā viņš patētiski lielās par
Rīgas pilij izredzētā ebreja ietekmi: “Uzskatu, ka viņš manu domāšanu ir
darījis krietni kvalitatīvāku un organizētāku”.
Tas faktiski ir
vēl šaušalīgāks laizījums nekā rūdītās šarlatānes “šodienas nācijas tēvs”.
Būtiski atšķiras satura ticamība. Par šarlatānes kundzes formulēto ebreja
statusu katrs pasmiesies un neviens tam neticēs. Taču Avotiņa teiktajam daudzi
noticēs. Varbūt noticēs arī tie cilvēki, kuri vispār netic aprobežota un
nekaunīga tipa iespējai izraisīt kaut ko “kvalitatīvāku un organizētāku”.
Ideoloģiskajā akcijā “Ebrejs Rīgas pilī”
tiek izmantoti dažādi formāti. Atsevišķs pasākums bija ebreja grāmatas “Valstsgriba”
atvēršana Latvijas Universitātē.
Grāmatas
nosaukums labi iederas latviešu varas inteliģences prāta atkritumu urnā kopā ar
“par-politiku”, “Gods kalpot Rīgai”, “No sirds Latvijai”, “jābūtības
dimensija”, “eirodzīve”, “zemnieku tauta”, “ilgtspējīga politika”. Neskaidrais
un kretīniskais salikums “valstsgriba” var patikt vienīgi mēnessērdzīgiem
filistriem.
Vēl pamatīgāk
visu saputro paša Levita skaidrojums: “Nācijai, lai tā pastāvētu, ir ne tikai
jāapzinās pagātne, bet, galvenais, tai ir nepieciešama griba veidot nākotni. Tā
ir kopīga griba. Satversmē tā ir apzīmēta par “valstsgribu”, un tā ir pastāvīgi
jāuztur”.
Galaktikas līmeņa
konstitucionālo tiesību korifejs un Galaktikas līmeņa starptautisko tiesību
korifejs neprot pareizi lietot jēdzienu “nācija”. Mūsdienās pret jēdziena
“nācija” aplamu lietotāju ir jāizturas tāpat kā pret obskurantu, kuram Zeme ir
plakana un Saule giežas ap Zemi.
Bet īstenībā kungs
Levits jēdzienu “nācija” aplami lieto apzināti. ES Tiesas tiesnesis nevar nezināt
nācijas jēdziena politisko jēgu. Tas nav iespējams. Kungs Levits noteikti zina
par politisko nāciju. Bet viņš ir dzimis pielīdējs. Viņš pielīšanas nolūkā ņem
vērā, kas aizgrābti patīk latviešu neizglītotajai daļai. Tā kā apmāta nesaka
“latviešu tauta”, bet stūrgalvīgi kladzina “latviešu nācija”. Tiesa, plaši
pazīstamā Avotiņas kundze (dāma ar iesauku “Sarkanmatainā Tumsonība”)
preambulas sacerēšanas laimīgajās dienās visus pārspēja. Viņa izteicās par
“visu tautību latviešiem”...
Kunga Levita
skaidrojumā vārds “griba” neko neizsaka un tiekamies ar tukšu vārdu spēli.
Tautai, lai pastāvētu ir jābūt nevis gribai “veidot nākotni”, bet gan gribai veidot
valsti un gribai dzīvot suverēnā valstī. Idiotiska ir prasība “pastāvīgi
uzturēt” gribu. Tātad kungam Levitam griba ir vajadzīga nevis konkrēta mērķa (valsts)
sasniegšanai, bet viņa intelektuālajā konstrukcijā gribai ir jāeksistē bez
jebkāda mērķa. Galaktikas līmeņa jurists gribu ir iespundējis “ziloņkaula
tornī” un aicina latviešu tautu priecāties par gribu bez konkrēta mērķa. Galaktikas
līmeņa juristam griba ir autonoma vērtība un analoģiska slavenajai estētikas
koncepcijai “l’art pour l’art”. Ja mākslā
un literatūrā šai koncepcijai ir noteiktas perspektīvas estētisma
nostiprināšanā, tad sarunā par tautu un valsti rodas vienīgi manierīga
vāvuļošana. Turklāt vāvuļot par “valstsgribu”
nav nekādas vajadzības. Latviešu miljonam nav “valstsgribas” ēstgriba jau no
2003.gada 20.septembra.
Grāmatas
atvēršanā atskanēja politiskais šarlatānisms “šodienas nācijas tēvs”, un pasākums
tipiski atspoguļoja patofobijas grandiozo vērienu latviešu varas inteliģencē. Mutuļoja
dedzīga sacensība, izdalot viskrāšņākos ebrejam veltītos epitetus. Pēc pasākuma
kāds medijs rakstīja: “Runātāji pelnīti cildināja Levita kungu, īpaši pieminot
viņa nopelnus valsts atjaunošanas labā (Levits deva neatkarības atjaunošanas
formulu un bija pārliecināts 1918. gada valsts nepārtrauktības principa
aizstāvis, 1990. gada 4. maija deklarācijas pamatnostādņu autors). To darot,
izskanēja ne vien “valstsvīrs”, bet arī “nācijas tēvs” (publikas aplausi),
“pravietis”, salīdzinājumi ar Kārli Ulmani.”
Internets glabā
daudzus ebreja Levita slavinājumus. Citēju trīs spilgtākos. Tiem komentāri nav
vajadzīgi.
(1) "Viņš kā
cilvēks un reizē profesionālis jau šodien bauda plašu tautas cieņu un
atpazīstamību. Mēs uzskatām, ka Levita kungs būtu izcils Valsts prezidents,
kurš spētu pārstāvēt un aizstāvēt Satversmē ierakstītās Latvijas valsts
pamatvērtības - latviskumu, eiropeiskumu, demokrātiskumu un tiesiskumu. Ar
savām domām un darbiem viņš ir pārliecinoši parādījis, kā šīs četras vērtības
darbojas un ka tās mūsu valstī nevar pastāvēt viena bez otras. Ja Levits
piekristu kandidēt, viņš būtu redzamākais un cilvēkiem saprotamākais
pretendents uz Valsts prezidenta amatu," sacīja Austers”.
(2) "Spīdums,
kas šai zvaigznei piemīt, ceļas no dziļas inteliģences, no izcilas izpratnes
par Latvijas vietu un lomu Eiropas un pasaules kontekstā. No spējas, un tas ir
tik svarīgi, brīvi komunicēt četrās svešvalodās - angļu, vācu, franču un
krievu. Latvijai ir ļoti nepieciešama zvaigzne, kas apspīd mūsu valsts tumšos
beztiesiskos kaktus, un to Levits spēs, būdams augsti kvalificēts jurists.
Tieši Levits lika juridiskos pamatus Latvijas valsts atjaunošanai, un visus šos
gadus viņš ir bijis ciešā sasaistē ar Latviju. Mana pārliecība ir, ka viņš
spētu visus putnus, kam nošļukuši knābji, ar savu lielo ticību Latvijas valstij
un latviešu nācijai atkal celt spārnos," pauda Zālīte”.
(3) "Demokrātija
un tiesiskums ir vērtības, uz kurām katra valsts ir tikai ceļā, bet nekad nevar
šo apvārsni sasniegt pilnībā. Arī Latvija ir nemitīgā ceļā uz aizvien pilnīgāku
valsti. Lai arī ko teiktu pesimisti un tie, kas mūsu valsti grib noniecināt,
mums ir daudz pierādījumu tam, ka Latvija ir izdevusies valsts. Un par to, kā
veidojās notikumi un kā raisījās idejas, lai Latvija varētu kļūt par tādu
valsti, kāda tā ir šodien, mēs varēsim izlasīt šajā grāmatā. Taču šajā grāmatā
nebūt nav apkopts viss, ko Egils Levits ir spējis dot Latvijas tiesību sistēmai
un arī Eiropas tiesību izpratnes padziļināšanai un paplašināšanai. Paldies
grāmatas autoram, par to, ka ar saviem rakstiem, runām un darbiem nu jau
vairākām juristu paaudzēm nekļūdīgi norādījis ceļu demokrātiskas, tiesiskas un
Eiropeiskas valsts virzienā," tā tieslietu ministrs Jānis Bordāns”.
Izveidojusies jocīga aina. 90.-91.gadā,
kad tika sagrauta PSRS, padomju inteliģence un tajā skaitā latviešu inteliģence
noteikti bija garīgi, morāli, intelektuāli daudz veselāka nekā Rietumu inteliģence. Tā degradējās jau no 68.gada. Tagad ir otrādi. Bijušā padomju
inteliģence un “brīvvalsts” izveidotā latviešu inteliģence tagad ir nenormālāka
nekā Rietumu inteliģence. Pārliekā cenšanās "atgriezties
Eiropā" un dzīvot kā "Rietumos" ir izvērtusies kolosālā
degradācijā. Latvijā drūmākais piemērs ir
"6.oktobra paaudzes" nonākšana parlamentā un valdībā, Kariņa kunga
(Rietumu degradācijas upura) atrašanās premjera krēslā.
Ar patofobiju
tiekamies ne tikai ideoloģiskajā
akcijā “Ebrejs Rīgas pilī”. Arī Kariņa kunga valdības slavēšana ir izvērtusies
bezprāta sacensībā. Pats Kariņš un varas inteliģences eksemplāri izbauda
iespēju pateikt kaut ko superoriģinālu bez minimālas mēra sajūtas. Latviešu
varas inteliģencei nebūt nav nošļukuši knābji. Viņu knābji lidinās mākoņos.
Stratosfērā lidinās Kariņa kunga knābis. Par viņa valdību internetā nesen rakstīja: “Krišjāņa
Kariņa (JV) Valdības rīcības plāns paredz konkrētus darbus, to izpildes
termiņus, kā arī prioritārās nozares. Dokumentu ar pavisam 583 darāmajiem
darbiem otrdien, 23. aprīlī, skatīja valdība”.
Kariņa kungs dokumentu
komentēja šādi: “Valdības rīcības plāna izpildei nepieciešams viens miljards
eiro, pirmdien valdības ārkārtas sēdē paziņoja Ministru prezidents Krišjānis
Kariņš (JV) [..] Nemainot politiku, šī miljarda nav. Ja gribam īstenot
visas prioritātes, to var panākt vai nu pārdalot finansējumu, vai arī
paaugstinot nodokļus, ko neviens nevēlas. Mums būs jāvienojas kaut kur pa
vidu,” atzina Kariņš”.
Liepājā ir jābūvē
nevis cietumu, bet trako māju Kariņam ar viņa ākstiem no "6.oktobra paaudzes".
Tik lielas politiskās muļķības Latvija sastop pirmo reizi. "583 darāmi
darbi", - tā var runāt tikai vājprātīgais, kurš pie tam cer sagaidīt tautas
priecāšanos par tik gādīgu valdību.
Tautas
priecāšanās diezin vai ir sagaidāma. Toties latviešu varas inteliģences
patofobija atkal ir ieslēgta. Atkal ir bailes neatpalikt. Šoreiz - Kariņa
valdības slavināšanā. Atkal ir sākusies bezprāta sacensība.
Liekas,
uzvarētājs pašlaik ir Valmieras augstskolas rektors: "Valdība strādā pārsteidzoši labi. Pārsteidz, ka dažādu
politisko partiju pārstāvji spēj kompleksi strādāt, reģionālo reformu skatot
kontekstā ar izglītības un satiksmes jautājumiem. Vecās valdības nespēja to
izdarīt, bet, jaunajiem atnākot, karte ir uz galda," komentēja Krūmiņš”.
No
rektora daudz neatpaliek citi latviešu varas inteliģenti. Tā, piemēram, Jānis
Lasmanis no “NRA.lv” priecājas: “Valdības pirmās 100 dienas: Kariņš starp
koalīcijas partneriem žonglē prasmīgi”.
Arī ministri nespēj
izvairīties no patofobijas un iesaistās bezprāta sacensībā: «Iekšējā vide, kāda
izveidojusies valdības darbā, tā ir izteikta sadarbība ar premjeru, kas tiecas
atbalstīt katru ministru. Esmu šādu atbalstu jutis,» pauda vides aizsardzības
un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce; «Gribētu piekrist, ka rīcības
plāns tapis ļoti biedriskā gaisotnē,» K. Kariņa vadības stilu uzslavēja arī
zemkopības ministrs Kaspars Gerhards”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru