2018.gada
16.novembra pēcpusdienā „Delfos” bija ievietota negaidīta un intriģējoša
informācija. Izcilais sportists un cilvēks ar godīga cilvēka seju (liels retums
varas spēlmaņu fotoilustrācijās) Roberts Raimo izstājās no nacionāli
reakcionārajam un krimināli oligarhiskajam valstiskumam uzticīgi kalpojošās
„zaļās partijas”, lai dibinātu šodienas Latvijā unikālu politisko spēku. Par
Roberta Raimo nodomu „Delfi” rakstīja: "Viņš uzskata, ka ir nepieciešams dibināt
jaunu politisko spēku – kustību, kas savās rindās vienotu vairāk nekā 20
tūkstošus biedru un "būtu nopietns pretsvars ārējās pārvaldes (!?)
uzspiestajai politikai Latvijā"”.
Labi atceramies, ka
tāda politiskā spēka 13.Saeimas vēlēšanās un agrāk nebija. Neviens politiskais
spēks nav solījis radikālas pārmaiņas Latvijas valstiskumā.
Piemēram, 2018.gada
6.oktobra parlamenta vēlēšanās uzvarēja idejiski tradicionālie politiskie spēki.
Latvijas tautai viņi solīja vienīgi „kosmētisko remontu” vai vispār dumji solīja
zelta kalnus un tādus sociālos labumus, kādi pat komunismā nav iespējami. Tāpēc
Roberta Raimo ideja tūlīt uzšķiļ šķelmīgus jautājumus.
Dabiski, pirmos
jautājumus uzšķiļ politiski būtiskākā un reizē politiski sāpīgākā dzīves realitāte:
„Vai latviešu brāļi un māsas ļaus izveidot nacionāli patriotisku politisko spēku?”;
„Vai tagad ir 20 000 latviešu, kuri vēlas dzīvot nacionāli suverenā valstī,
bet nevis nacionāli suverēnas valsts simulakrā?”.
Latviešu brāļu un
māsu lielākie dārgumi ES un NATO ir "ārējā pārvalde". Vai latviešu varas
inteliģences „miljons” gribēs atsacīties no ārējās pārvaldes un atkal atjaunot
valstisko suverenitāti? 2003.gada 20.septembrī latviešu „miljons” ar kvēlošu
degsmi (66,97%) atsacījās no nacionālās brīvības. Bet tas liecina par ļoti
dziļām neveselīgām pārmaiņām tautas kultūrā un tautas mentalitātē. Vai šīs ļoti
dziļās neveselīgās pārmaiņas nebūs nepārvarams šķērslis iecerētā politiskā
spēka organizēšanai?
Dzīves realitāte
ir politiski sāpīga. Bet tas nebūt nav viss. Latviešu "miljonu" ir
pārņēmusi mentālā epidēmija – neoliberālisma un postmodernisma, perversiju un
rusofobijas epidēmija. Vai latviešu „miljons” gribēs atsacīties no tādiem mentālajiem
gardumiem?
Latviešu varas
inteliģencei nav vajadzīga suverenitāte, jo īstas suverenitātes atbalstītāji
katrā ziņā vērsīsies pret tumsonību, stulbumu, šarlatānismu, zinātnes un
izglītības sagraušanu. Darbu var zaudēt simtiem āmurgalvju. Vai tauta, kura ir
noslīdējusi draudīgi zemu un jau sen ir pārstājusi žēloties par personību trūkumu
visos esamības segmentos, vispār ir spējīga mobilizēties un tikt vaļā no
kriminālā kapitālisma?
Vai kustību atbalstīs jaunā paaudze? Vai tās
majoritāte gribēs atradināties no perversijām, homoseksuālisma, genderisma
atbalstīšanas un dzīves baudīšanas orģijām? Sociuma lielākos ideoloģiskos
indētājus "Delfi", "Satori", "Rīgas Laiku" kustība
nekavējoties noslaucīs no Zemes. Vai „radošā inteliģence” to pieļaus?
Pēc jaunās
kustības nākšanas pie varas aptiekā zāles vairs nebūs 10-20 reizes dārgākas
nekā Baltkrievijā. Oligarhi būs citi ar godīgi nopelnītu sākotnējo kapitālu.
Vecie oligarhi-parvēniji-nacionālie laupītāji šķēles, lemberģi, šleseri tiks
finansiāli kastrēti. Mazums, kas vēl notiks tautas morālās attīrīšanās nolūkā. Arī
interneta izcili aprobežotajiem troļļiem un komentāru universālajiem ģēnijiem
vajadzēs apklust uz mūžīgiem laikiem. „Viedokļu plurālisma” faniem nāksies ņemt
rokā grāmatas, un viņi drīkstēs atvērt muti tikai pēc attiecīgo zināšanu
apguves.
Un vēl ir viens
akūts jautājums: „Vai tādu politisko spēku pieļaus mūsu šodienas ģeopolitiskais
saimnieks un bijušais LPSR saimnieks?”. Latviešu valsts rašanās, atjaunošana un
pastāvēšana vienmēr ir bijusi ģeopolitiskās vienošanās rezultāts. Vai abi
saimnieki jauno politisko kustību tūlīt nenovedīs līdz „abortam” –
priekšlaicīgai dzīvības pārtraukšanai?
Internetā
(medijos) vairs nav lasāma gaušanās par personību trūkumu. Toties joprojām
atskan jautājums „Ko darīt?”.
Latvijā ir
saprātīgi cilvēki. Viņi ir spējīgi godīgi, drosmīgi un objektīvi novērtēt
„brīvvalsts” realitāti. Daudzi cilvēki rūgti pārdzīvo bezjēdzīgo, noziedzīgo,
cilvēciski necienīgo dzīves kārtību. Viņi ir dziļā neizpratnē, apjukumā, neziņā
par iespēju panākt radikāli pozitīvu pavērsienu valstiskajā jomā. Viņus
neapmierina sociālais, politiskais, morālais, intelektuālais, garīgais klimats
Latvijā. Viņi redz, ka oligarhijas un tās apkalpojošās valdošās kliķes politiskā
kvintesence (būtiskāko, svarīgāko pazīmju, īpašību kopums) nesastopas ne ar
kādu kritisko izvērtējumu un latviešu sociālais, politiskais, morālais,
intelektuālais protests ir līdzīgs nullei.
Faktiski nekāda
protesta nav. Ja arī atsevišķi cilvēki organizē oligarhijas un valdošās kliķes
nacionāli noziedzīgās darbības atspoguļošanu grāmatās un internetā, kā arī
sabiedrībai tiek izskaidrots LR nacionāli reakcionārais un krimināli
oligarhiskais valstiskums, tad visa šī darbība principā paliek tikai „uz
papīra”, jo tai nav sociuma kolektīvā nosodījuma atbalsts, aizmugure, spēks un
autoritāte. Tāpēc valdošā kliķe un tās saimnieki kriminālie oligarhi var droši
turpināt savu izteikti noziedzīgo darbību.
Savādāk būtu, ja Astoņkājim
(oligarhiem) un Lielajai Bandai (oligarhijas sargsuņiem - valdošajai kliķei)
nāktos respektēt sabiedriskā spēka protestus un kolektīvos nosodījumus. Bet
tāds spēks neeksistē. Tātad neeksistē arī protesti un nosodījumi. Eksistē
vienīgi neapmierinātības burbuļošana „ķēķī”. Tā noteikti ir masveidīga
burbuļošana. Taču arī burbuļošanas masveidība neko nevar panākt, jo īstenībā tā
ir margināla burbuļošana pagrīdē. Ar padomju varu arī gandrīz visi bija
neapmierināti „ķēķa līmenī”, bet tam nebija nekādas nozīmes. PSRS vienā naktī sabruka
tikai tāpēc, ka sabrukumu noorganizēja pašas lielvalsts politiskā vara –
PSKP/VDK „elites elite”.
Bez konkrēta
sociālā spēka rašanās un bez konkrēta sociālā spēka aktivitātes latviešu
apokaliptika, latviešu soterioloģija, latviešu ontoloģija, latviešu metafizika
nemainīsies un turpināsies pesimistiskās žēlabas par latviešu tautas gala
tuvošanos, latviešu dvēseļu nepestīšanu no ļaunuma, latviešu esamības vispārīgo
pamatu, principu, struktūras un likumsakarību fundamentālo nevērtību, latviešu
pirmpamatu, pirmelementu zaudēšanu, aizmiršanu, necienīšanu. Bez konstruktīvi
orientēta un nacionālajai labklājībai veltīta sociāli politiskā spēka rašanās
un sociāli politiskā izrāviena latviešu tautas nākotne būs izteikti regresīva.
Un neko nelīdzēs atsevišķu indivīdu atmaskojošā darbība un nesaudzīgā publicistiskā
esejistika, kas drīzāk ir uzskatāma par naivu filosofisko un intelektuālo
sentimentalitāti „mēra laikā”, kad etniskā un valstiskā ideālisma apjūsmošana
kļūst smieklīga polēmiskā konstrukcija.
Kā zināms, LR nav vienīgā zeme ar kriminālā
kapitālisma trajektoriju. Krievijā šī trajektorija ir daudz briesmīgāka. Taču
Krievija ir vienīgā zeme bijušās PSRS teritorijā, kur jau daudzus gadus eksistē
samērā apjomīgs un efektīvs nacionālās aizsardzības spēks, kā var dēvēt Sergeja
Kurginjana 2011.gada sākumā izveidoto kustību „Суть времени”. Šī kustība ir
ļoti pamācošs paraugs atbildei uz
jautājumu „Ko darīt?”.
Tā ir kustība,
kuras mērķis ir glābt Krieviju. Krievija ir sagandēta ne mazāk kā Latvija, un Krievija
patiesībā ir visu nelaimju „māte un tēvs”, apzināti izveidojot nacionāli
reakcionāru un krimināli oligarhisku valstiskumu – unikālu valstiskumu cilvēces
vēsturē. LR ir KF klons.
Sergejs Kurginjans
(1949) ir ģeniāls cilvēks. Viņš izprata „perestroikas” noziedzīgo būtību 90.gadu
sākumā. Viņš jau tolaik rakstīja par kriminālā kapitālisma „celtniecību”
Krievijā, kad sākotnējais kapitāls tiek iegūts laupīšanas veidā. Viņš brīdināja
par laupīšanas briesmīgajām sekām, kad it kā jauna dzīve tiek būvēta uz pilnīgi
šķībiem pamatiem.
Viņa kustība no
cilvēciskuma saglabāšanas viedokļa ir nozīmīga parādība pasaules mērogā. Arī
Latvijā ir cilvēki, kuri iesaistījušies šajā kustībā. S.Kurginjana teorētiskā pieeja
un polittehnoloģiskā prakse var būt metodoloģiskais paraugs arī mums. Katrā
ziņā šī kustība ir teorētiski ļoti pareizi un precīzi būvēta. Rezultāts ir
labs. Taču rezultāts diemžēl ir atkarīgs no „baltās” rases kopējā likteņa
demogrāfiskās pārejas kontekstā. Kā zināms, liktenis nav patīkams, un neviens
to nevar izmainīt.
Piemēram,
demogrāfisko katastrofu un tās sociālos satelītus masveida degradāciju un
deģenerāciju (dzīves baudīšanu mēra laikā) neviens nevar apturēt. Tas ir
izdevies tikai Farēru salās. Arī S.Kurginjans pēdējā laikā žēlojas par
inteliģences sabrukumu un tautas degradācijas pieaugumu. Krievijā esot iespējami
divi scenāriji: 1) vai nu tauta saņemsies un mobilizēsies jeb 2) tauta un tās
valsts ies bojā (Krievija izšķīdīs vai to iekaros).
Salīdzinot stāvokli Krievijā ar stāvokli Latvijā,
ir viens nepatīkams apstāklis. S.Kurginjana kustībā dominē jaunās paaudzes
pārstāvji, kurus nav izdevies nozombēt no Rietumiem ievazātajai ideoloģijai.
Krievijā nezombētas jaunatnes daļa ir ļoti liela. Latvijā visriebīgākā nelaime
ir nozombētā jaunatne, kura 2018.gada 6.oktobrī panāca radikālu vēsturisko
pavērsienu, kas latviešu tautai nesīs milzīgu postu.
S.Kurginjana
vadītā kustība visdažādākajā aspektā ir ļoti laba un pamācoša atbilde uz
jautājumu „Ko darīt?”. Ļoti labi apzinos, ka atbildē ir jāpasaka galvenais, un
galvenais ir S.Kurginjana realizētā polittehnoloģija. Lai atbilde būtu
izsmeļoša, jāsagatavo detalizēts pārskats par kustību. Tāds pārskats ir
obligāti nepieciešams tiem, kuri vēlas kaut ko reāli darīt un mācīties no tiem,
kuri jau ir daudz paveikuši. Tādu pārskatu ir iespējams sagatavot. Bet tas nav
viegls uzdevums, jo materiāls ir grandiozs.
Piemēram, jāpārlasa
plašie raksti kustības īpatnās „avīzes” 300 numuros, vēlreiz jānoskatās ne reti
divas stundas ilgie 130 video, jāpārlasa mācību grāmatu kolekcija, noteikti
jāpārlasa S.Kurginjana grāmatas un raksti interneta medijos. Pārskatā jāiekļauj
stāstījums par komūnu Aleksandrovskas ciemā, kur tā pastāv piecus gadus un kur
divas reizes gadā apmēram nedēļu notiek mācības kustības „universitātē” „Школа высших смыслов„.
S.Kurginjans sāka
ar izglītošanu - tipisku izglītošanas darbu, izskaidrojot cilvēka dzīves jēgu,
cilvēka un valsts attiecības, garīguma lomu, cilvēciskuma būtību. Izglītošanas
formas klasiskās: lekcijas, laikraksta izdošana, video gatavošana.
Tātad sākumā ir
vajadzīgs, tā teikt, subjekts, kurš prot veikt un vēlas veikt attiecīgo
izglītošanas darbu. Tāds darbs ir konstruktīvs ideoloģiskais pasākums,
orientējot cilvēku apziņu adekvātu cilvēku eksistenciālajai misijai.
Mobilizācijas sākums ir ideoloģiskā izglītošana noteiktā virzienā - humānistiskā
virzienā ar humāniem ideāliem, mērķiem, dzīves formātiem.
Principā nekā
jauna un nekā neizdarāma nav, ja vēlamies garīgi nomaldījušos cilvēkus novirzīt
uz cilvēkiem cienīgas dzīves ceļa. Protams, ir vajadzīgi noteikti materiālie
resursi, lai lasītu lekcijas, izdotu avīzi, darbotos internetā utt. Taču pati
kustība netiek saistīta ar naudu. S.Kurginjans sākumā to daudzkārt uzsvēra: „Kustība
nebūs saistīta ar naudu!”. Tāpēc kustība nav juridiski noformēta tā, lai
drīkstētu piedalīties dažādās vēlēšanās, kas ir elementārs sākums „saistībai ar
naudu”.
S.Kurginjana
vadītajai kustībai ir izdevies vairākkārt glābt dzimteni. Tas nav pārspīlējums.
Kustībai bija izšķirošā pretspēka loma 2011.-2013. gadā, kad Rietumu finansētā
5.kolonna Maskavā organizēja plašus nemierus. Kustībai izdevās apturēt
likumdošanas kroplības bērnu audzināšanā un izglītošanā. Visjaunākajā laikā
kustība cenšas panākt nacionāli katastrofālās pensiju reformas atcelšanu
un pilnīgi pārliecināta par savu uzvaru.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru