Pret ideoloģiju var droši izturēties kā
pret diktatūru. No tā nav jābaidās. Tas nebūs pārspīlējums. Ideoloģijas vara
vienmēr ir diktatūra. Ideoloģijas vara tāpat kā jebkura diktatoriskā vara
tiecas valdīt neierobežoti un nepieļaut nekādas atkāpes no diktāta formā
izvirzītajām prasībām. Ideoloģija savas prasības vienmēr diktē – kategoriski
uzspiež. Ideoloģija vienmēr rīkojas kā valdonīgs diktators, bez ierunām
pakļaujot savai gribai.
Seno grieķu
valodā vārds „ideoloģija” apvieno divus komponentus: „idea”(jēdziens) + „logos”
(mācība). Mūsdienās par ideoloģijas definīciju nediskutē. Var diskutēt vienīgi
latviešu interneta ģēniji – visgudrie troļļi. Visi pārējie piekrīt, ka
ideoloģija ir jebkura filosofisko, reliģisko, tikumisko, politisko, tiesisko,
estētisko uzskatu sistēma, kas idejiski konsolidē sabiedriskās vai politiskās
darbības programmas un projektus, atspoguļojot sociuma kādas daļas (šķiras,
slāņa, grupas, korporācijas) ideālus un intereses. Ideoloģija izklāsta,
izskaidro, pamato, stabilizē, vieno, saliedē noteiktu idejisko pozīciju dzīves
visos aspektos. Ideoloģijai piemīt universalitāte.
Ideoloģijas vara,
protams, ir garīgā vara. Ideoloģijas vara pārvalda noteiktas idejiskās vērtības,
sākot no pasaules uzskata un beidzot ar idejisko nostāju dzīves jebkurā pasākumā.
Ikviena vara
sargā savu varu. Ideoloģija savu varu sargā ļoti rūpīgi, nemitīgi, mērķtiecīgi,
nelokāmi, nesvārstīgi, drastiski. Ja attiecīgā ideoloģija ir valsts ideoloģija,
tad to sargā ne tikai pati attiecīgā ideoloģija, bet sargā arī valsts. Pie tam
valsts to sargā vēl rūpīgāk, nemitīgāk,
mērķtiecīgāk, nelokāmāk, nesvārstīgāk un vēl drastiskāk nekā sevi sargā pati
ideoloģija.
Valsts rīcība ir pamatota.
Valsts ideoloģija ir valsts garīgās varas instruments. Valsts bez garīgās varas
nevar pastāvēt. Garīgā vara ir nesalīdzināmi augstāka par ģimenes varu,
politisko varu, finansiālo varu.
Garīgās varas
pamatā ir garīgais spēks. Garīgais spēks pieaug reizē ar prāta attīstību,
zināšanu attīstību, dzīves pieredzes attīstību. Jo augstāka attīstība, jo
varenāks ir garīgais spēks. Jo varenāks ir garīgais spēks, jo stiprāka ir
garīgā vara.
Valsts sākas un
beidzas reizē ar garīgās varas sākumu un garīgās varas izbeigšanos. LR varēja
atjaunot tikai tāpēc, ka tai pirmajās sekundēs bija garīgā vara. Faktiski garīgā
vara bija jau pirms atjaunošanas formālā lēmuma pieņemšanas, jo „perestroika” viltīgi
izmantoja latviešu tautai tādu dārgu kategoriju kā „valstiskā neatkarība”.
Tolaik latviešu tautas masu garīgajā orkānā ar nosaukumu „Atmoda” centrā bija
velme atgūt valstisko neatkarību. LKP un VDK nomenklatūras alkātīgās padibenes to
lieliski zināja un lieliski prata izmantot nacionālo bagātību izlaupīšanai un
savas politiskās varas saglabāšanai LR valstiskās simbolikas aizsegā. Tolaik latviešu
tautas masas tika nozombētas ar valstiskās suverenitātes nacionālo ideālu. Zombējums
ir tik pamatīgs, ka LKP un VDK nomenklatūras alkātīgo padibeņu izlaupīto un
pārvaldīto, amerikāņu ģeopolitiskajai varai un ES varai nacionāli nodevīgi
atdoto LR latviešu „miljons” joprojām vērtē kā neatkarīgu valsti. Tautas
„miljons” ir fundamentāli nozombēts. Cerēsim, ne uz visiem laikiem.
Valsts garīgās
varas efektīvākais instruments ir ideoloģija. Valsts ideoloģiju un tātad valsts
garīgo varu sargā speciāli sargi. Tādi sargi ir katrā valstī. Nav svarīgi, vai
valsts lepojas ar demokrātiskām varas metodēm jeb totalitārām varas metodēm.
Tāpat nav svarīgi, vai valstī blādās jeb neblādās par ideoloģijas kaitīgumu un
nevajadzību. Rietumu civilizācijā pašlaik ir ļoti neveselīga, aplama,
divkosīga, melīga, amorāla izturēšanās pret ideoloģiju. Stāvoklis ir absurds.
Rietumu ideologi sludina ideoloģijas kaitīgumu un nevajadzību. Tā ir
farizejiska rīcība. Pēcpadomju laikā šo farizejisko rīcību bezdomīgi pārņēma
Latvijas valdošā kliķe. Tikai idioti var noticēt, ka Rietumos tagad nav valsts
ideoloģijas. Tikai mūsmāju aptaurētie tautieši var noticēt, ka Latvijā pašlaik nav
ideoloģijas. Nacionāli reakcionārai un krimināli oligarhiskai varai ideoloģija
ir vajadzīga daudz vairāk nekā demokrātiskai varai, kurai nav nemitīgi jāpārliecina
sabiedrība par savu leģitimitāti, kā tas katru dienu ir jādara nacionāli
noziedzīgai varai.
Valsts ideoloģiju sargā visās sociāli
politiskajās iekārtās. Šim nolūkam tiek izveidoti speciāli valsts varas orgāni
un tie apvienoti specifiskā sistēmā. Šo orgānu oficiālajos nosaukumos un
sistēmas nosaukumā tradicionāli ietilpst jēdziens „drošība”. Latviešiem tas ir
labi pazīstams. Padomju laikā bija Valsts drošības komiteja (VDK). Tagad ir
Drošības policija (DP). Abi orgāni ir klasiski valsts ideoloģijas sargi.
LR valsts
drošības sistēmā ietilpst pieci atsevišķi valsts orgāni. Tādu informāciju
cilvēcei sniedz internets. Neapšaubāmi, atsevišķo valsts drošības orgānu
funkcijās un valsts drošības sistēmas funkcijās ietilps arī citi uzdevumi. Taču
ideoloģijas sargāšana parasti ir prioritāra funkcija. Publiskajā telpā par DP
darbību liecina gandrīz tikai informācija par šī valsts orgāna paveikto LR
valsts ideoloģijas sargāšanā. Vietējās provokatīvās niecības Lindermaņa sagūstīšanas
pārskats medijos norāda, ka DP valsts ideoloģiju sargā ar totalitārās varas
metodēm. Tas ir loģiski. Tādas metodes lieto tad, ja trūkst garīgās varas.
Nacionāli reakcionārai un krimināli oligarhiskai varai nevar būt liela garīgā
vara pat konformisma apšļāktajā latviešu varas inteliģencē.
Latviešu
sabiedriskajā domā jautājums par valsts ideoloģijas sargāšanu ir ļoti duļķains.
Tautas masās ir duļķains priekšstats par valsts drošību un valsts ideoloģijas
sargāšanu. Duļķains priekštats par tik tikko minēto ir arī varas inteliģencē.
Duļķainība ir tik liela, ka nozombētajiem „neatkarīgās” LR faniem pat nav īsti
skaidrs, ka valsts ideoloģija ir jāsargā un valsts ideoloģijas sargāšanā ir
pašaizliedzīgi jāpiedalās katram valsts pilsonim. Tas ir katra pilsoņa
pienākums. Par to latviešu „miljonam” ir duļķains priekšstats.
Gribas
priecāties. Varbūt pat ir labi, ka LR nav īsta nacionāli suverēna un
demokrātiska valsts. Ar tādu duļķainu priekšstatu par valsts ideoloģijas
sargāšanu kā katra pilsoņa pienākumu LR ilgi nevarētu pastāvēt. To atkal bez
pūlēm pievāktu kāda kaimiņvalsts. Varbūt to šoreiz izdarītu lietuvieši
„Maksimas” interesēs. Varbūt igauņi gribētu vēl pamatīgāk izvērsties Latvijā.
Obligāti nav jābūt Krievijai, kura faktiski nekad nav aizvērusi „logu uz
Eiropu”.
Valsts
ideoloģijas sargāšana ir valsts drošības sargāšana. Savukārt valsts drošības
sargāšana ir patriotisma pirmais un galvenais izpausmes veids. Patriotisma jēga
ir valsts drošības sargāšanā.
Arī par
patriotisma definīciju neviens saprātīgs cilvēks nediskutē. Patriotisms ir
morāli politisks princips un reizē sociālās izjūtas, kurās pulsē dzimtenes
mīlestība un gatavība ziedot privātās intereses dzimtenes labā.
Nacionāli
bīstamas ir latviešu „miljona” divas stulbības. Tās potenciāli apdraud
valstikumu jebkurā formātā.
Pirmā stulbība ir
minētā neizpratne par valsts drošības sargāšanas un patriotisma sakarībām.
Sabiedriskajā apziņā nav manāma stabila un masveidīga izpratne, ka valsts
drošības sargāšana ir katra pilsoņa patriotisks pienākums.
Protams, tagad
latviešu „miljonā” nenāksies dzirdēt kāda tautieša atteikumu sadarboties ar DP
valsts drošības interesēs. Esmu pārliecināts, ka latviešu „miljonā” katrs
gribēs nelegāli kā DP „avots” līdzdarboties, piemēram, Lindermaņa, Gapoņenko, Ždanokas,
izcilā cittautiešu ideologa, domātāja, rakstnieka, publicista, sabiedriskā
darbinieka, politiskā darbinieka, saldēšanas iekārtu meistara, krievu diasporas
glābēja, Latvijā un pasaulē labi pazīstamā un augsti gratulētā, neapklusināmā
oratora un oriģinālu diskursīvo tektu autora, un komentētāja Aleksandra Giļmana
uzmanīšanā. Atbilde būs nepārprotama: „Noteikti sadarbošos, jo viņi taču ir
mūsu valsts ideoloģiskie pretinieki!”. No latviešu „miljona” gados vecāko
tautiešu atbilde kādreiz padomju laikā VDK virsniekam bija tāda pati: „Noteikti
piedalīšos cīņā pret Rietumu ideoloģiskajiem pretiniekiem!”.
Principā abas
atbildes ir pareizas. Valsts pilsonim neklājās noliedzoši atbildēt ne LPSR
gados, ne LR gados. Diemžēl to latviešu „miljons” nav spējīgs aptvert. Latviešu
„miljons” LPSR ideoloģiju uztver naidīgi, un tāpēc latviešu „miljona”
pārliecībā LPSR pilsoņu patriotiskums nav patriotiskums. LPSR pilsoņiem
nevajadzēja būt patriotiem un sadarboties ar VDK valsts drošības sargāšanā.
Toties LR drošības sargāšana ir patriotisms. Noteikti ir jāsargā LR valsts
ideoloģija. Par to latviešu „miljons” ir svēti pārliecināts. Un te, lūk, sākas
otrā stulbība.
Otrās stulbības
pamatā ir nespēja objektīvi novērtēt valsts ideoloģijas. Latviešu „miljons”
nesaprot, ka LR valsts ideoloģija ir nesalīdzināmi nevērtīgāka, kaitīgāka,
cilvēciski bīstamāka, sociāli nelietīgāka, nacionāli nodevīgāka nekā LPSR gados
pastāvošā valsts ideoloģija. Latviešu „miljons” nespēj saprast, ka LR
ideoloģija ir zagšanas ideoloģija, bet nevis valsts celtniecības ideoloģija.
LKP un VDK nomenklatūras alkātīgo padibeņu ideoloģija ir latviešu tautu
novedusi līdz katastrofai – tautas bojāejai. LR valsts drošības un valsts
ideoloģijas sargāšana ir nacionāli reakcionāras un krimināli oligarhiskas
politiskās varas un tās zagšanas ideoloģijas sargāšana. Tas nav patriotisms. Tā
ir noziedzīga režīma atbalstīšana. LPSR vietā netika radīta cilvēciski
labdabīgāka valsts. Gluži pretēji! Tika radīta valsts- tautas bende. Latviešu
„miljonam” tas ir beidzot jāatzīst un jāpasaka pēc iespējas skaļāk, bet nevis
jāgaida valsts-tautas bendes gals, kad nebūs bailes teikt patiesību par
drausmīgo pagātni.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru