Zooloģiskās
bazūnes un optimisma gidi ir mūsu temperamentākie un pompozākie ideologi. Viņi
ir krimināli oligarhiskā valstiskuma produkts un reizē arī šī valstiskuma koleģiāls
balsts ar hepeningu improvizācijas talantu un bez elementāra godaprāta.
Temperamentākie un pompozākie ideologi ir īpašas psihofizioloģiskās šķirnes būtnes.
Tādām būtnēm nauda, karjera, pūļa slava ir dārgāka par patiesību, brīvību,
sirdsapziņu.
Krimināli oligarhiskais
valstiskums ir pilnīgi jauna parādība. Novitāte! Inovācija! Tāds valstiskums
radās un pašlaik eksistē tikai bijušās Padomju Savienības teritorijā. Diemžēl arī
Latvijā. Tam nadzīgs simbols ir gražīgais farss „Rīdzenes sarunas”.
Novitāte ir
salikums „krimināli” + „oligarhiskais”. Oligarhija kā stabila sociālā elite ir
valdījusi ne tikai senajos laikos. Valdīšanas forma, kurā valsts politiskā vara
pieder nelielai cilvēku grupai, sastopama arī tagad. Oligarhija praktiski valda
daudzās zemēs. Cita lieta, vai tas tiek oficiāli atzīts jeb tas netiek oficiāli
atzīts, vai tas patīk cilvēkiem jeb tas nepatīk cilvēkiem.
Visbiežāk
cilvēkiem nepatīk oligarhiskā valdīšanas forma. Nepatikā (arī bezspēcībā) oligarhija
tiek apsaukāta par valdošo kliķi. Tā tas pieņemts arī mūsdienu Latvijā. Taču
nekad un nekur oligarhija jeb valdošā kliķe nav sastāvējusi tikai no
krimināliem elementiem. Oligarhija nekad nav veidojusies no nacionālo bagātību
laupītājiem („prihvatizātoriem”) un krimināliem noziedzniekiem, kuri sev noorganizējuši
juridiski noformētu noziegumu brīvību. Mūsu oligarhi faktiski ir klasiski recidīvisti,
jo viņi atkārtoti izdara noziegumus 30 gadus.
Krimināli
oligarhiskais valstiskums, saprotams, ir sirreālistiska nenormālība. Pie tam nenormālais
valstiskums ir ģenerējoša nenormālība, stimulējot nenormālību jebkurā dzīves komponentā.
Pie tam nenormālībai ir regresīvi progresējoša trajektorija. Krimināli
oligarhiskajā valstiskumā arvien vairāk un vairāk viss nemitīgi degradējas un
pārvēršas haosā. Ekonomiskie, sociālie, politiskie, garīgās kultūras procesi strauji
sapinas absurdā samudžinājumā.
Pie mums par to durstīgi liecina jēdzienu pēctecība no 90.gadu sākuma
līdz šodienai. Ar smagu sirdi var izsekot, kā gadu gaitā ir mainījušies
dominējošie jēdzieni valdošās kliķes inspirēto procesu vērtējumā. Nepatīkami konstatējama
regresīva pēctecība – dominē arvien sliktāki jēdzieni.
Konkrēti runājot, saskatāmi trīs
etapi. Katram no tiem ir savs leksiskais ietērps.
Pirmajā
etapā ietilpst gadi, kad pie varas bija LKP CK nomenklatūras tādi kadri kā
Gorbunovs, Bresis, Čepānis, Daudišs. Viņu rīcību nosacīja racionāls prāts un
tai adekvāta valoda. Valdošais politiskais spēks bija partija „Latvijas ceļš”.
Tās daudziem biedriem (partijas skolu absolventiem) bija zināšanas un pieredze
valsts pārvaldīšanā. Pirmajā etapā dominēja korekta leksika valdošās kliķes
inspirēto procesu vērtējumā. Kritiskākie bija tādi apzīmējumi kā „neatbilst
valsts interesēm”, „nepārdomāti”. Pirmajā etapā sabiedrības sašutumu pamatīgi uzkurināja
parlamenta deputātu neliterārā latviešu valoda. Mediji pagaidām lietoja
literāro valodu.
Otrais etaps sākās pēc
„Latvijas ceļa” sabrukuma. Politiskā vadība nonāca vispirms „Tautas partijas”
un pēc tam „Vienotības” pārziņā. Procesu diriģēšanu pārņēma t.s. humanitārā
inteliģence. Tā bija uzaugusi un izglītību ieguvusi padomju laikā, bet tai
nebija teorētiskās izpratnes par valsts pārvaldīšanu un nebija pieredzes valsts
pārvaldīšanā. Latviešu elektorāts valsti bija uzticējis nesagatavotiem un
nepiemērotiem indivīdiem. Viņu galvenā kompetence bija agresīvā nekaunība tēlot
„politiķus” un tēlot „oligarhijas” nīdējus. Valstiski neadekvātā darbība
automātiski sekmēja attiecīgu leksisko ietērpu. Otrajā etapā procesu vērtējumos
pārtrauca figurēt korektums. Populārākais vērtējums kļuva „neatbilst veselajam
saprātam”. Tomēr drīz (apm. no 2015.g.) „politiķu” iniciatīvas apzīmējumos sāka
lietot vārdus „idioti”, „idiotija”. Otrajā etapā sabiedrībai vairs nebija spēka
dusmoties par parlamenta deputātu neliterāro latviešu valodu. Turklāt neliterārā
valoda sāka vulgāri plivināties medijos. Latviešu valodas kultūra kļuva visu
aptveroši apdraudēta.
Trešais posms sākās ar
„kabatas partiju” (Sudrabas, Pavļuta, Kaimiņa, Bordāna) organizēšanu un to
līderu papildināšanu 2016.-2017.gadā. Leksikas regresīvā pēctecība ir ļoti
izteikta. Aktuāli kļuva tādi vārdi kā „debilitāte”, „daunisms”, „deģenerāti”.
Ļoti
iespējams, tik tikko minētie vārdi būs procesu universāli apzīmētāji pēc
Saeimas vēlēšanām 2018.gada 6.oktobrī. Krimināli oligarhiskais valstiskums reaktīvi
veicina degradāciju un deģenerāciju. Savukārt latviešu literārā valoda drīz kļūs
etnogrāfisks eksponāts. Jau vairākus gadus mūsu publiskajā telpā (arī zinātnē)
burbuļo literārās valodas un pidžina kokteilis. Daudziem jauniešiem aicinājums
saglabāt dzimtās valodas kultūru liekas arhaiska padomju laika prasība.
Krimināli
oligarhiskajā valstiskumā ārkārtīgi bezjēdzīga ir valdošās kliķes attieksme
pret ideoloģiju. Taču faktiski tā ir ārkārtīgi bezjēdzīga no īsta valstiskuma
viedokļa. No kropli neīstā krimināli oligarhiskā valstiskuma viedokļa tā ir lieliska
attieksme. Cita attieksme nedrīkst būt, ja krimināli oligarhiskais valstiskums
nevēlas brīvprātīgi kapitulēt vai nevēlas piedzīvot asiņainu sagrāvi. Krimināli
oligarhiskajam valstiskumam ir vajadzīgs ideoloģiskais haoss. Tas sabiedrībai
traucē objektīvi izvērtēt dzīves notikumus un padzīt recidīvistus. Ārkārtīgi bezjēdzīgā
attieksme pret ideoloģiju garantē krimināli oligarhiskā valstiskuma
saglabāšanos. Cilvēkos dzīves dezorientācija kļūst eksistenciālā norma.
Visbezjēdzīgākā
attieksme pret ideoloģiju ir Krievijā. Tā tam jābūt. Krievija ir krimināli
oligarhiskā valstiskuma dzemdētāja un krimināli oligarhiskā valstiskuma etalons
– paraugmērs, mēraukla un paraugs salīdzināšanai. Ja Krievija nebūtu kļuvusi
krimināli oligarhiskā valstiskuma citadele un nebūtu uzspiedusi krimināli
oligarhisko valstiskumu bijušajām padomju republikām, tad mēs dzīvotu
nesalīdzināmi savādākos apstākļos nekā dzīvojam no 1990.gada. Krievija ir
latviešu pēcpadomju drausmīgās dzīves vīruss. Tas ir jāsaprot un jāatceras
katram latvietim. Taču katram latvietim ir jāsaprot un jāatceras arī tas, ka
tautai nav imunitātes saskarsmē ar šo vīrusu un pārāk daudzi pat priecājas par
imunitātes trūkumu, no tā sev grābjot materiālo labumu.
Krievija ir mūsu
krimināli oligarhiskā valstiskuma māte. Krievu PSKP/VDK „elite” PSRS vietā
radīja unikāli nenormālu valstiskumu cilvēces vēsturē. Tāpēc vispirms un
galvenokārt Krievijā, krimināli oligarhiskā valstiskuma dzimtenē, nekas nevar
būt normāls un bez absurda. Krievija ir nenormālības un absurda ideāltips jeb,
citiem vārdiem sakot, nenormālības un absurda visaugstākā pilnība.
Naivi būtu
brīnīties, kāpēc Krievijā ir visbezjēdzīgākā attieksme pret ideoloģiju.
Krievijas konstitūcijas 13.pantā ir aizliegta valsts ideoloģija: „1. В Российской Федерации признается идеологическое многообразие. 2.
Никакая идеология не может устанавливаться в качестве государственной или
обязательной”.
Pirmajā punktā
norādītais ideoloģiskais plurālisms ir tieši tas, kas ir vitāli vajadzīgs
kriminālajai oligarhijai. Bez ideoloģiskā plurālisma nav iespējams nelietīgais
ideoloģiskais haoss. Par laimi Satversme vēl nav piesmērēta ar ideoloģisko
plurālismu.
Pasaulē līdz šim
esot bijuši tikai divi gadījumi, konstitūcijā aizliedzot vienotu valsts ideoloģiju.
Vispirms tā tas bija pēc II Pasaules kara Vācijā. Otrais gadījums ir Krievijas
Federācijā pēc PSRS sabrukuma. Latvijas Republikas valdošā kliķe pagaidām nav
nolaidusies tik zemu, lai Satversmē ierakstītu kolosālu dumjību par vienotas valsts
ideoloģijas aizliegšanu. Rīgā laiku pa laikam kāds aptaurēts „politiķis” iepīkstas
par ideoloģijas nevajadzību. Taču viņa dumjība nav salīdzināma ar Krievijas
konstitucionālo dumjību.
Priecāties
nevajadzētu. Mums pietiek pašmāju dumjības ideoloģijā. Piemēram, pie mums Valsts
banka (VB) ir valdošās kliķes ideoloģijas zooloģiskā bazūne. VB sistemātiski
veic ideoloģisko darbību, sabiedrībā bazūnējot valdošajai kliķei tīkamas
ideoloģiskās nostādnes.
Valdošās kliķes
nostādnes drīkst būt tikai vienā krāsā. Šīs tīkamās krāsas nosaukums ir
„Optimisms”. VB tāpēc ir ne tikai valdošās kliķes ideoloģijas uzticama
zooloģiskā bazūne, bet arī valdošajai kliķei tīkamā optimisma gide. VB
zooloģiskā centībā tautai sistemātiski bazūnē optimismu. Tātad tādu attieksmi
pret Latvijas Republiku, kurai piemīt pārliecība par valdošās kliķes politiskās
darbības milzīgo vērtību un kurā nav iegansta nomāktībai, bezcerīgumam un
nosliecei sagaidīt sliktu iznākumu no valdības.
Vēlos nomierināt
dzīvnieku draugus. Epitetu „zooloģisks” cilvēku izdarību kvalificēšanā lieto sevišķi
jautros gadījumos. Tādās reizēs dzīvniekus un zoologus neviens nevēlas
aizskart. Cilvēku izdarības par zooloģiskām dēvē tad, kad eksistē instinkti bez
saprāta. Reāli tāda ir VB ideoloģiskā darbība, bez saprāta instinktīvi bazūnējot
valdošajai kliķei tīkamas nostādnes. VB ideoloģisko bazūnēšanu motivē pielīšanas,
izpatikšanas, pakalpošanas instinkti.
Valsts bankas
darbinieki regulāri stāsta pasakas par LR ekonomisko izaugsmi un perspektīvā
gaidāmajiem vēl grandiozākajiem panākumiem. Šī gada sākumā, piemēram, VB
ekonomists Oļegs Kranopjorovs nolēma tautu iepriecināt ar tekstu, izvēloties
tam ekstravagantu virsrakstu „2018. gads:
ietverošās izaugsmes (!?) iespēja valsts simtgadē (!?)”.
Virsraksts ir ekstravagants, bet diemžēl
tipisks. Ne tikai Oļega kungs savām pasakām izvēlas idiotisku leksisko
noformējumu. Tā dara arī citi, it kā pagrimuma un kriminalitātes simptomi
nebūtu redzami bez optiskajiem palīglīdzekļiem. Ne reti nākas lasīt par „teorētisko
zinātni”, „uz zināšanām balstītiem produktiem un pakalpojumiem”, „uz
iedzīvotājiem vērstu valsts pārvaldi”, „nākotnes izaicinājumiem”, „piesardzīgu optimismu”,
„ilgtspējīgu izaugsmi”, „ekonomikas uzkaršanu”, „gudro imigrāciju”, „tautsaimniecības
pārkāršanu”, „pozitīvo domāšanu”, „investīciju barometru”, „intelektuālu
nodokļu etīdi”, „drošumspējas pamatiem”, dažādiem „riskiem”, „bērna tehnisko
apkopi”. Oļega kungs ir izdomājis „Latviešu idiotismu kolekciju” papildināt ar „ietverošo
izaugsmi”.
Savu idiotiju viņš skaidro neticami saprotami: „Hronisks darbvietu trūkums – nopietna kaite, kas Latvijā
bija vērojama visus šos gadus pēc neatkarības atjaunošanas, izņemot īsu
tautsaimniecības pārkaršanas periodu (2005.–2007. gadā). Visus šos gadus jautājums,
kādas darbvietas tiks radītas (kvalitāte, darba ražīgums un atalgojums – šie
trīs faktori ir savstarpēji saistīti), šķita otršķirīgs. Pašlaik situācija
mainās – darbvietu skaitam tuvojoties piesātinājuma punktam (!?), izšķiroši
svarīga kļūst to kvalitāte (!?). Tas paver iespēju padarīt ekonomikas izaugsmi
par ietverošu, t.i., lai labumus (!?) no "vidējā ienākumu līmeņa
kāpuma" (!?) beidzot izjustu ikviens (!?) Latvijas iedzīvotājs”.
Oļega Krasnopjorova rakstam līdzās
publicēts viena cita aktīva ekonomista lolojums. Tas ir aktīvā ekonomista Pētera
Strautiņa lolojums. Viņš sabiedrisko domu šoreiz bagātinājis ar tekstu „Piederība elitei kā bauda un pienākums”.
Vārdi „bauda”, „baudīšana” pie mums jau sen ir lielā cieņā. Pētera kunga
idiotiskā oriģinalitāte ir vārdu „bauda” savīt ar vārdu „elite”. Viņš eleganti raksta:
„Piederēt elitei ir patīkami (!?). Es
vēlos, lai pēc iespējas vairāk cilvēku (!?) mūsu valstī izjūt to kā pienākumu
(!?), izgaršo šīs domas (!?) vissmalkākās nianses. Ar vārdu "elite"
es šeit nedomāju bagātību (!?) vai sēdēšanu uz hierarhiski augstiem krēsliem
(!?). Tā ir atrašanās informācijas ceļu krustpunktos (!?), vadot sabiedrības
sarunu pašai ar sevi (!?), globāli vai lokāli. Elitei ir intelektuāli jāizbauda
(!?) sava īpašā misija (!?), nevis jākautrējas (!?) no tās. Tad cilvēkiem
Latvijā un pasaulē (!?) radīsies sajūta (!?), ka dzīve te (!?) ir kaut kas
īpašs (!?), ļoti interesants un patīkams (!?), nevis drūma nolemtība. Ir ļoti
grūti padarīt dzīvi labāku, par to nepriecājoties (!?)”.
Mūsu
zooloģiskajām bazūnēm un optimisma gidiem ir sava pulcēšanās vieta. Tāda vieta
ir latviešu tautai dārgās purgatorijas „Delfi” rubrika „Versijas”. Šo rubriku
var uzskatīt par valdošās kliķes laizīšanas kanceli. Katrs varas inteliģences
eksemplārs, vēloties par sevi atgādināt un izpatikt valdošajai kliķei, izmanto
šo kanceli. „Versijās” publicējas ne tikai VB ģēniji. Publicējas valsts
institūciju ierēdņi un dažādi priekšnieki. Publicējas žurnālisti, „eksperti”.
Protams, publicējas „politiķi”.
Piemēram, šāgada
pirmajās dienās ar optimistisku opusu „Par 2018.
gadu. Dažas prognozes” par sevi atgādināja tāda Dieva žēlastības un
Dieva īpašas labvēlības aplaimota pasaules līmeņa un atsevišķi Eiropas līmeņa
bezprātīgi prātīga „politiķe” kā Inese Vaidere.
Viņa bezprātīgā prātīgumā čalo: „Latvijas ekonomika ir uzņēmusi labu ātrumu. 2018. gadā,
izaugsmei paātrinoties (!?), gaidāma bezdarba līmeņa samazināšanās, vidējās
darba algas pieaugums, un, protams, tādēļ nedaudz pieaugs arī inflācija. 2017.
gada pirmajos deviņos mēnešos Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) bija
palielinājies par 4,7%. Trešā ceturkšņa veikums ir labākais kopš 2011. gada, un
tas labi iederas globālajās plūsmās (!?), kur tiek manīta (!?) sen nebijusi
aktivitāte (!?). Latvijas IKP izaugsme nākamgad tiek prognozēta apmēram 3,5%,
kas ir labs izaugsmes temps (!?). Savukārt 2019. gadam Eiropas Komisija
Latvijai paredz 3,2% lielu IKP pieaugumu”.
Dieva aplaimotā kundze savā bezprāta prātīgumā un laizīšanas apmātībā
pat nav pamanījusi lepni nosaukto procentu samazināšanos. Kundze cer tautu
apvārdot ar tādu melīgu manipulāciju līdzekli kā IKP. Iespēja ar IKP skaitļiem
pūst pīlītes jau sen ir atšifrēta. Tas ir lēts paņēmiens. To tagad lieto tikai
patentēti muļķi.
Zooloģiskās bazūnes
un optimisma gidi ir valsts vadītāji. Krimināli oligarhiskajā valstiskumā tā ir
obligāta nepieciešamība. Valsts vadītājiem ir jābūt visfantastiskāko pasaku
autoriem. Viņi nedrīkst atzīties, ka sēž pie recidīvistu galda un tas, ko dēvē
par valsti, reāli ir permanentas noziedzības perēklis. Tāpēc gadu mijā
nepārspējams bija pelēcīgi simpātiskais Grāmatvedis: „Labvakar, dārgie tautieši! Laiks neklausa nevienam un
gandrīz vienmēr steidzas, un šis gads nav izņēmums. Un mēs esam nodzīvojuši
labu gadu. Kāds no kolēģiem man to ieteica pat nosaukt par lūzuma vai izrāviena
gadu,- es domāju, ka vēl nav vērts steigties ar dažādiem emocionāliem
epitetiem; gan jau arī tiem pienāks savs laiks.[..] Pēc dažiem mirkļiem mēs piedzīvosim gadu, kura nogalē mēs
svinēsim Latvijas valsts simto dzimšanas dienu. Esmu pārliecināts, ka mūs gaida
izcils gads, tomēr mēs nedrīkstam ļauties pārspīlētai jūsmai. Ir svētki un ir
darbs, kurš jādara ikvienam no mums. Katram savs darbs un katram ļoti svarīgs”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru