Tautas paruna neder. Vējonis nav vilks, bet Levits nav
lācis. Tas, no kā bēga “nācija”, īstenībā nav vilks, un “nācija” īstenībā
neuzskrēja lācim, bet uzskrēja kaut kam daudz baisākam, kura baisums jau sākas
lišķīgajos apzīmējumos “nācijas tēvs”, “pravietis”.
Raimonds Vējonis
ir pelēkais zvirbulis. Viņš veģetē bez mānijas tēlot to, kas patiesībā nav un
nevar būt. Pelēkie zvirbuļi bez godkārības nav vilki. “Nācija” faktiski centās
atbrīvoties no pelēkā zvirbuļa. Vējonis darbojās atbilstoši Dieva dotajam cilvēciskajam
potenciālam. Sēžot Rīgas pilī, viņš netēloja agresīvu un pašpārliecinātu vilku.
Viņš nevienu neapdraudēja. Vējonis nepievērsās sevis “piarēšanai”. Viņam nepiemīta
viltīgi nomaskēts savtīgums, kā arī glamūrīgas tukšrunāšanas tieksme. Viņš
netēloja nacionālo varoni un savas intereses nemaskēja ar “valsts interesēm”. Viņš
pilnā mērā apzinājās amata robežas un neiejaucās tur, kur tas Valsts
prezidentam nav paredzēts Satversmē. Patiesībā viņš bija ideāli piemērots
augstajam krēslam Rīgas pilī. Saskaņā ar LR konstitūciju Valsts prezidenta
postenim piemēroti ir tikai pelēkie zvirbuļi bez sociāli politiskās
konceptuālās patstāvības, bez stratēģiskās domāšanas, bez stratēģiskās
iniciatīvas un bez valsts attīstības elementāra redzējuma.
Pelēkā zvirbuļa vietā 61 tautas gaišākā galva
ievēlēja “nācijas tēvu” – aizkustinošas pieticības ekselenci. Rīgas pilī tagad
ir īpaša kaluma indivīds - ļoti rets eksemplārs. Tas ir indivīds, kurš bez
bakalaura grāda juridiskajās zinātnēs tēlo "konstitucionālo tiesību"
guru un nekautrējas uzstāties doktoru, profesoru, akadēmiķu klātbūtnē ar
juridiska satura aplamām pamācībām. Tagad latviešiem ir ne tikai odiozs Valsts
prezidents, bet arī odiozs zinātnieka etalons. Ne velti prof. J.Bojāra ironijā
Levits iejāja “Prezidenta pilī uz balta zirga kā īstens mesija, ne kā
jauns pravietis Jeruzalemē uz balta ēzeļa”. Profesors brīdina “nāciju”: “Mums
jau bija viens pravietis - Vulfsons, kas padomju laikā atklāti lielījās, ka
bučojis padomju tankus pēc to ienākšanas Latvijā, bet pēc tam iespruka LTF kā
ziepes vannā, tika ievēlēts par AP ārlietu komisijas priekšsēdētāju un kopā ar Jurkānu
braukāja pa Eiropu un stāstīja kā Latvija pārkāpj cilvēka tiesības. Tikai ar
mokām izdevās viņus noņemt. Bet viņš jau bija paspējis Antiņiem iedvest, ka ir
galvenais varonis PSRS Tautas deputātu kongresā, kas pārliecinājis nosodīt
Molotova Rībentropa paktu”.
Prof. J.Bojārs “nācijas
tēvu” kā zinātnieku precīzi portretējis: "Levits Latvijā nevar pretendēt
ne uz profesoru, ne asociēto profesoru pat “par blatu”. Viņš pats saka, ka ir
“pa pusei jurists, pa pusei politologs.” “Par blatu” viņš dabūja Latvijas
Zinātņu akadēmijas (LZA) goda doktoru. Viņš nevar būt LZA eksperts tiesību
zinībās, jo viņam nav fundamentālu monogrāfiju tajās. Man eksperta tiesības
starptautiskajās publiskajās un starptautiskajās privāttiesībās LZA nākas pastāvīgi atjaunot ar kārtējās
fundamentālās monogrāfijas apstiprinošām noteiktu to lapu kopijām. Lai uzturētu
izcilības reitingu LU mācībspēkam jāizpilda liela lekciju slodze, lekciju kursi
profesoram nepārtraukti vismaz reizi trīs gados jāatjauno, ik gadus jāvada
noteiktu skaitu bakalaura, maģistra un doktora promocijas darbu. Levitam nav
nekā no tā. Var iebilst, ka Valsts prezidenta kandidātam tas nav nepieciešams.
Nav gan, ja pretendents savas pretenzijas vadīt valsti nebalsta ar “ģeniāla
jurista autoritāti,” ka to dara Levits, ko var apstiprināt vienīgi ar
augšminēto kritēriju izpildīšanu, viss pārējais ir tikai “bla - bla!” Bet kā
tad viņš ticis par Eiropas Tiesas tiesnesi! Visās starptautiskajās tiesās
tiesnešu amatus var iegūt tikai ar to dalībvalstu valdību rekomendācijām, tātad
caur attiecīgām pazīšanām, kā Levits “Latvijas ceļa” valdības un t.s. “bandītu
laikos” no tieslietu ministra amata bez ilgas aizsēdēšanās mūsu bēdu ielejā
žigli aizprasījās atpakaļ uz Eiropu. Turklāt Eiropas Tiesas tiesneša kritēriji
nemaz nav tik augsti - tos “pēc vienbalsības principa uz sešiem gadiem ieceļ
dalībvalstu valdības no personām, kuru neatkarība neizraisa šaubas un kuras
atbilst kvalifikācijai, kāda nepieciešama augstākā līmeņa juristu posteņu ieņemšanai
attiecīgajās valstīs, vai kuras ir atzītas kompetences juriskonsulti.” Tātad
tur pat grādi nav pieprasīti! Vispār jau prezidenta kandidātam arī tas nav
nepieciešams. Līdz šim pieticis ar balsu sarunāšanu Zvēru dārzā vai kaut kur uz
Ventspils šosejas."
Par “nācijas
tēva” izglītību prof. J.Bojārs paskaidro: “ Hamburgas universitātes juridiskajā fakultātē prof.
Lēbera lekcijas esot klausījies arī Levits, atbilstoši viņa “Ziņām” gan bez
īpašām sekmēm, jo viņš tur 1983. g. ieguvis tikai “Ref. iur.” un 1989. g.
“Assessor iur.”, t.i. ne bakalaura vai maģistra grādu. Juridisko zinātņu
doktora grāda un profesora viņam nav. Līdz ar to viņš nekādi nevar pretendēt uz
izcila jurista statusu. Hamburgas universitātes Sociālo zinātņu un filozofijas
fakultātē, Politisko zinātņu nodaļā 1986. g. atbilstoši “Ziņām” viņš ieguvis
“Dipl. - Pol.” - t.i. diplomu politiskajās zinātnēs.”
Tātad “nācijas
tēvam” nav pat pakalaura grāda. Taču viņam tas nav šķērslis pamācīt “nāciju”: «Mums ir
vajadzīga tāda universitāte, kas nacionālā līmenī nodrošina mūsdienīgas
latviešu nācijas elites pēctecību un kvalitāti. Vienlaikus mums vajag kā
lokālās un reģionālās, tā arī globālās kopainas mērogos domāt un spriest
spējīgus cilvēkus, vispusīgi attīstītus pilsoņus ar plašu redzesloku, kas
Latvijā ilgtermiņā spētu uzturēt spēkā demokrātiju. Arī demogrāfiskā situācija
ir tāda, ka nevaram atļauties mazizglītotu vai pavirši izglītotu sabiedrības
vairākumu.»
Skaisti vārdi!
Vienīgi rodas jautājums “Vai varam atļauties uzturēt pie bezmaksas ēdiena galda
pavirši izglītotu Valsts prezidentu?”.
2019.gada 15.oktobrī
“Delfi” publicēja tekstu ar virsrakstu "Vienvērtība, brīvtelpa,
konstitucionālais orgāns – ko Levits mums iemācījis pirmajās 100 dienās". Protams,
"vienvērtības", "valstsgribas", "brīvtelpas"
glamūrīgo pseidointelektuālismu ne katrs cilvēks spēj adekvāti novērtēt. Tāpat
ne katrs cilvēks sapratīs, ka smieklīgi ir Valsts prezidenta darbībā visaugstāk
vērtēt kaut kādu idiotisku "jaunvārdu" izgudrošanu un piedāvāšanu
"nācijai" kā dzīves vislielāko nepieciešamību un labklājības avotu.
Ne tādā veidā ir jāizpaužas valsts augstākās amatpersonas darbībai. “Delfi” redakcijas
slavas dziesma “nācijas tēvam” faktiski ir dziļš apkaunojums “nācijas tēvam”.
Domāju, “nācijas tēvs” nejūtas apkaunots.
Jau agrāk
rakstīju, ka “nācijas tēvs” ir izvēlējies savai darbībai ļoti muļķīgu,
smieklīgu, bezjēdzīgu un amorālu (ņemot vērā viņa posteņa morāli sociālo
atbildību) stratēģiju. Viņš cenšas “nāciju” pieradināt pie tā, ka ir spējīgs
tautai dot negaidīti oriģinālu skatījumu par jebkuru norisi Latvijā un pārējā
pasaulē. Proti, “nācija” no viņa sagaidīs vienīgi tikai kaut ko neparasti
gudru, vērtīgu, pirmreizīgu, savdabīgu, īpatnu, supernoderīgu u.tml. “Nācijas
tēvs” ir pārliecināts, ka var sniegt par visiem jautājumiem tādu atbildi, kura
radikāli atšķiras no citu cilvēku atbildēm. Tāda universāla oriģinalitāte būs
viņa darbības galvenais un vienīgais veids, sēžot Rīgas pilī pie bezmaksas
ēdiena galda. Viņa oriģinalitāti “nācijai” nākas uzskatīt par fundamentāli
grandiozu ieguldījumu “nācijas” labā. Skaidrs, ka “nācijas tēva” izvēlētā
stratēģija ir pilnīga bezjēdzība. Tāda bezjēdzīga stratēģija ir raksturīga
pseidointelektuāliem tipiem – pūļa elkiem, mietpilsoņu kulta personām.
Respektīvi, ir raksturīga dziļi aprobežotiem, bet slimīgi patmīlīgiem un
nelimitēti nekaunīgiem indivīdiem.
Jaunākā
informācija par “nācijas tēva” dzīves apstākļiem ir šāda: “Prezidenta Egila
Levita Jūrmalas rezidencē notiks vērienīgs remonts. Tādēļ viņš ar ģimeni no
savas privātās dzīvesvietas jau sācis pārcelšanos uz Saeimas reprezentācijas
namu Jūrmalā. [..] Egils Levits jau pirmajā preses konferencē atzina, ka kopā
ar sievu dzīvos tur, kur valsts viņam ierādīs. [..] Valsts prezidenta kancelejā
informēja, ka Egils Levits Jūrmalas rezidencē esot uzturējies vien pāris reižu
un darba darīšanās, nevis pārcēlies uz turieni dzīvot. Strādnieki veiks apkures
sistēmas pilnveidošanu, jumta un ārsienu siltināšanu, fasādes apgaismošanu, kā
arī logu un ārdurvju nomaiņu. Pārbūve iecerēta itin vērienīga. Veikto darbu
rezultātā tikšot samazinātas ēkas apsaimniekošanas izmaksas, radīti komfortabli
uzturēšanās apstākļi, kā arī uzlabots rezidences vizuālais skats, izceļot tās
reprezentatīvo raksturu. Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 439 548 eiro”.
Varam būt pilnīgi
pārliecināti par citiem “nācijas” dāsni apmaksātiem izdevumiem. Dotajai summai
vēl būs jāpieskaita summa par lepnām mēbelēm, porcelāna traukiem, persiešu
paklājiem, “Baccarat” glāzēm un lustrām, visprestižāko firmu virtuves
iekārtu un virtuves tehniku, un vēl daudz kā cita, kas aizkustinoši pieticīgam
cilvēkam var palīdzēt uzturēt svaigu miesu, labu apetīti un neizsīkstošu
retorisko mundrumu.
Vējonis varēja
dzīvot Jūrmalas rezidencē, bet “nācijas tēvs” nevar dzīvot Jūrmalas rezidencē.
Vakar varēja dzīvot, bet šodien vairs nevar dzīvot! Tas, protams, ir dīvaini. Levits
saka, ka Jūrmalas rezidence nav apdzīvojama. Vai tam piekrīt mājas saimnieki –
“Valsts nekustāmie īpašumi”? Vai “nācijas tēvs” nemelo, lai pieticīgi greznāk
iekārtotos skaistajā Saeimas reprezentācijas namā?
Pieticīgi greznāks
būs arī “nācijas tēva” rīcībā nodotais budžets. Galvenais iemesls - "visi
redz kādu tempu uzņēmis un kādā kvalitātē strādā Valsts prezidents Egils
Levits”.
Valsts prezidenta
kancelejas 2020. gada budžets būs 5,8 miljoni eiro. Tas būs par 16,8 procentiem
jeb aptuveni 818 tūkstošiem lielāks nekā 2019. gadā. Prāvākā daļa no papildus
summas tiks tērēta darbinieku atalgojumam - 2,38 miljoni eiro. Internetā
teikts: “Valsts prezidenta ārpolitikas darbības nodrošināšanai papildus
nepieciešami 70 tūkstoši eiro. Šifrēšanas iekārtas SINA Box iegāde izmaksās 23
200 eiro, jaunas Lietvedības un Apžēlošanas dienesta sistēmas izstrāde,
ieviešana un licences iegāde maksās 48 500 eiro, savukārt jaunas Valsts
prezidenta kancelejas tīmekļvietnes www.president.lv izstrāde - 36 tūkstošus
eiro. 60 500 eiro plānots atvēlēt Rīgas pils Svētku zāles griestu gleznojumiem,
bet 12 tūkstošus eiro bijušā Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa portreta
gleznošanai.
Nākamgad algas pieaugums gaida arī Valsts prezidentu. Šogad izdevumi Valsts
prezidenta atalgojumam mēnesī saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2019. gadam
nedrīkst pārsniegt 5520 eiro mēnesī, bet reprezentācijas izdevumi - 1104 eiro
mēnesī. Savukārt nākama gada valsts budžeta projekts paredz attiecīgi 5960 eiro
lielu maksimālo atalgojumu mēnesī un 1192 eiro reprezentācijas izdevumiem.
Tātad pieaugums plānots aptuveni 8 procentu apmērā jeb 528 eiro mēnesī”.
Aizkustinoši
pieticīgs ir “nācijas tēva” materiālais stāvoklis. Internets vēsta: “Valsts
prezidents Egils Levits ir uzkrājis 298 015 eiro, bet finanšu instrumentos
ieguldījis 884 981 eiro, liecina Levita valsts amatpersonas deklarācija, kuru
viņš iesniedzis, stājoties Valsts prezidenta amatā. Levitam pieder obligācijas
94 997 eiro vērtībā. Prezidentam ir arī līdzekļi četros ieguldījumu fondos –
kopumā 245 540 eiro vērtībā, kā arī citi ieguldījumi 544 443 eiro vērtībā.
Levits deklarējis 232 641 eiro uzkrājumus Luminor Bank Latvijas filiāle un 64
414 eiro uzkrājumus bankā Banque et Caisse d’Epargne de l’Etat Luksemburgā.
Deklarācijā norādīts, ka Levitam ir arī 960 eiro uzkrājumi Francijas bankā
Societe Generale. Levitam pieder arī divi zemes un viens ēkas nekustamais
īpašums Engures pagastā. Savukārt kopīpašumā prezidentam pieder viens zemes
īpašums Rīgā un deklarācijā neprecizēts nekustamā īpašuma veids. Deklarācijā
norādīs, ka Levits īrē dzīvokli Luksemburgā. Prezidenta īpašumā ir 2009.gadā
ražota Mercedes-Benz automašīna. Valsts pirmās amatpersonas īpašumā ir divi
dzīvokļi Rīgā un viens – Cēsīs, kā arī divi zemes īpašumi Mārupes novadā,
liecina Levita iesniegtā amatpersonas deklarācija.”
“Nācijas tēva” aizkustinošo
materiālo pieticību bez uzslavas nav atstājis prof. J.Bojārs: “Tomēr vai viņam
ir tik liela ģimene, ka nepieciešams tik daudz rūmes visu izmitināšanai! Domāju,
ka patiesībā viņš, šķiet, piepelnās ar nekustamo īpašumu spekulāciju,
kas mūsu valstī arī nav noziegums.[..] Tomēr tāda lēruma
apsaimniekošana taču prasa milzums laika un nodokļu maksāšanas. Kā
un vai viņš, tronī ticis, jaudās to atlicināt rūpēm par savu valsti un tautu -
sērdienīti! Nupat citētais no manas sociāldemokrāta apziņas viedokļa
liek apšaubīt, ka tronī tikušais Levits
gluži kā Templī iegājušais Jēzus tūdaļ uz karstām pēdām metīsies izdzīt “naudas
mijējus un augļotājus”! Daudz ticamāk, ka viņš nekad nav aizmirsis, ka ir no
slavenās Levitu - t.i. visgudro Tempļa priesteru un Toras skaidrotāju dzimtas
un mūsu oligarhus, “naudas mijējus” un ātro kredītu un augļotājus nenerros.
Jau Platons brīdināja tautu būt ļoti uzmanīgiem valdnieku izvēlē un
neievēlēt tos, kas ļoti tiecas pēc varas, bet gan filozofus, kurus valdīt
jāpiespiež! Atmostaties, naivie! Markss un Einšteins bija kristītie ebreji.
Pajautājiet Levitam, vai viņš ir kristīts un var to pierādīt ar kristāmzīmi!
Citādi var iznākt cirks, ka kristīgām vērtībām svēti ticošai tautai, kas katru
gadu iet kājām cauri visai Latvijai uz lūgšanām Aglonā, būs nekristīgs Valsts
prezidents un Satversmes 42. p. noteiktais “valsts bruņotā spēka augstākais vadonis”.
Vai šīs kurpes viņam arī skaidri acīmredzami nav par lielām!”.
“Nācijas tēvs” ir aizkustinoši pieticīgs runas
tēmas vai referāta tēmas izvēlē. Viņš parasti izvēlas vienu no vismaldinošākajām
tēmām. Tāda tēma ir demokrātija.
Tā, piemēram, “nācijas tēvs” Rīgas konferencē rosināja “domāt par
demokrātijas kvalitātes un pilsoņa gribas un atbildības attiecībām. Valsts
prezidents atzīmēja, ka zemas demokrātijas kvalitātes valstīs valda vairākuma
balss, taču vāja ir likuma vara, uzticības līmenis institūcijām no sabiedrības
puses ir zems un zema ir pašu institūciju efektivitāte”. Japānā kādā
universitātē “nācijas tēvs” uzstājās ar lekciju "Latvijas skatījums uz
mūsdienu izaicinājumiem, ar ko sastopas demokrātiskās iekārtas".
Nopietnās politiskajās aprindās nav pieņemts
atsaukties uz demokrātiju. Tāda pieeja tiek uzskatīta par primitīvu populismu
un stulbu demagoģiju. Labi izglītoti politiķi zina, ka attieksme pret demokrātiju vēsturiski jau no paša sākuma
bija divdomīga: no vienas puses gaiša realitāte, bet no otras puses tumsonības
liecība, jo demokrātijai neviens pa īstam neticēja cilvēku bioloģiskās
nevienādības dēļ un cilvēku pārvaldīšanas drastiskā principa nepieciešamības
dēļ. Cilvēki nav visi vienādi; cilvēki ir dažādi. Cilvēku pārvaldīšana nav
iespējama bez drastiska voluntārisma – bez noteiktas gribas realizācijas. Pie
tam noteiktas gribas realizācijai parasti ir vajadzīgs spēks un katrā ziņā ir
vajadzīga spēka demonstrācija. Un tas nebūt nav tikai morāli psiholoģiskais
spēks, bet var būt un visbiežāk mēdz būt militārais un policejiskais spēks.
Pozitīvi argumentējoša atsauksme uz antīko (sengrieķu) demokrātiju ir pašapmāns
un informācijas noklusēšana. Tādā gadījumā netiek ņemts vērā antīkā laikmeta
sociuma apzinātais, tradicionālais, konsekventais, kategoriskais dalījums divās
daļās: 1) cilvēka statusa cienīgā daļa un 2) cilvēka statusa necienīgā daļa, uz
kuru neattiecas ne tikai demokrātija, bet arī viss pārējais, kas saistīts ar
dzīvo būtni kā cilvēku. “Dēmos” (tauta) bija tikai pirmajā daļā ietilpstošie
indivīdi – “pilsoņi” (brīvie iedzīvotāji). “Dēmosā” (tautā) neietilpa vergi un
dažāda veida “nepilsoņi”. Citiem vārdiem sakot, demokrātija attiecās tikai uz
sociuma cilvēciski vērtīgāko daļu, kura spēja izprast un pielietot demokrātiju.
Bet tāda izpratne un pielietošana balstījās uz politisko iecietību, atbildību,
gatavību pakļauties “Dēmosa” varai (demokrātijai). Tātad pamatā balstījās uz
relatīvi augstu intelektuālo, morālo, izglītotības, inteliģences pakāpi.
Demokrātija nav savienojama ar tumsonību, aprobežotību, morāli tikumisko
nestabilitāti. Demokrātija ir garīgi pilnvērtīgu cilvēku pilsonība, bet nevis
tumsonības pilsonība. Demokrātijai nevar būt reali nekā kopēja ar masu
sabiedrību, masu cilvēkiem, masu garīgo kultūru. Tādā sabiedrībā jebkuršs
diskurss par demokrātiju ir nekaunīgi meli vai labākajā gadījumā ne visai cēla
ideoloģiskā pozīcija, lai apvaldītu un kontrolētu pūli, tautu, nāciju. Masu
sabiedrības ideologi, demokrātijas ortodoksi, var tikai piedāvāt bezjēdzīgu
demokrātijas permanentu slavināšanu, kas patiesībā ir, Nīčes vārdiem sakot,
“sabiedrības avots cilvēka tirāniskai degradācijai”. Tādi ideologi var sagaidīt
verbālos aplausus vienīgi tajā sociuma daļā, kurai ideoloģiski publiskā
trepanācija stimulē zemcilvēcisku baudu. Masu cilvēkos demokrātija asociējas ar
vienlīdzības principu un politiskās varas vienlīdzīgu sadali starp pilsoņiem.
Masu cilvēki nav spējīgi atzīt, ka demokrātija vienmēr kādu sociuma daļu
ignorē: vergus, nabagus, sievietes, aristokrātus, nepilsoņus. Visjaunākajos
laikos demokrātija neņem vērā tautu, kas ir politiskās un ideoloģiskās
manipulācijas objekts, kad šīs manipulācijas subjekts ir oligarhija, kurai ir ļoti
viegli ekspluatēt jēdzienu “demokrātija” tā semantiskās nenoteiktības dēļ.
Liela nekaunība un reizē smieklīga
izdarība ir kriminālā kapitālisma citadelē Latvijas Republikā lepoties ar
demokrātiju un ieteikt citām valstīm mācīties no mums. Tā var rīkoties vienīgi
indivīds, kura gaitas šajā Saulē nenosaka ne “sirdsapziņa”, ne “apziņa”. Ne
velti “nācijas tēvs” ar šiem jēdzieniem putrojās, Saeimā nododot zvērestu.
Taču “nācijas
tēva” pieticība ir drausmīgi visaizkustinošākā (proti, visamorālākā) viņa
attieksmē pret savu tautību. Karjeras dēļ viņš ir atsacījies no savas tautības.
Tā cilvēki nedara. Tā dara tikai zemcilvēki. Lūk, ko par to saka prof.
J.Bojārs: “Nesenajā intervijā Rēderam, bijušais LR prezidents Zatlers
ļoti atturīgi atbildēja uz lūgumu novērtēt Levitu, vienīgi atzina, ka viņam ir
sarežģīta dzīves PSRS vēsture. Acīmredzot, lai kara
laikā izdzīvotu, viņa ģimenei bija jābēg uz PSRS. XX gadsimta
septiņdesmitajos gados pēc Vācijas lūguma no PSRS atļāva izbraukt bijušajiem
vācu tautības kolonistiem, kuri Staļina laikā tika izsūtīti uz Sibīriju un
nezin kāpēc arī zināmam skaitam ebreju. Tas nozīmē, ka padomju
laikā viņa pases ailē – tautība - noteikti bija rakstīts “ebrejs”, jo
vācietis viņš nav. Bet Internetā Levita publicētajās “Ziņās par Valsts
prezidenta amata kandidātu“ 4. punktā viņš ierakstījis tautību - “latvietis.” Pēc
Latvijā ieviestajiem kosmopolītiskajiem noteikumiem mēs varam
pasē tautības aili neaizpildīt vispār, vai sevi nosaukt par
nigērieti, lai gan āda balta. Es uzstāju, lai man ieraksta
“latvietis.” Daži zvanītāji uz Radio -1 jautāja - “Nu, un kas, ka viņš
ir ebrejs, Meierovics arī bija ebrejs!” Tiesa, bet viņš neslēpa savu
tautību un neatkarības kara laikā, kad ne visas pasaules lielvaras bija gatavas
atzīt Latvijas neatkarību, viņš kopā ar citiem Latvijas diplomātiem izcīnīja
Latvijas atzīšanu Tautu Savienībā, bija vairāku Saeimu deputāts, ārlietu
ministrs un reizi pat ministru prezidents. Nekā tāda nav Levitam, tāpēc - “Meierovica kurpes
viņam arī par lielām”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru