Latviešu tautas
esību tagad nosaka antipodi – divas diametrāli pretējas dzīves izpausmes. Par
katru no šīm izpausmēm ir emocionāli vingra atziņa. Par vienu izpausmi ir
priecīga atziņa. Par otru izpausmi ir traģiska atziņa.
Priecīgā atziņa
attiecas uz latviešu tautas fizisko (vulgāri sakot – vēdera) eksistenci.
Priecīgā atziņa ir šāda.
Tas ir ļoti labi,
ka Latvijā saimnieko ārzemnieki. Viņiem pieder aramzeme, meži, ūdeņi. Viņu
rokās ir latviešu tautas fiziskās eksistences galvenie avoti: finansu sfēra
(ieskaitot Valsts banku), rūpnieciskā un lauksaimnieciskā ražošana,
celtniecība, tirdzniecība, transporta līdzekļi. Tas nozīmē, ka Latvijā
materiālā sfēra funkcionē atbilstoši ārzemnieku prāta racionalitātei un darba
organizācijai. Tādējādi praktiski tiek garantēta materiālās sfēras
funkcionēšanas stabilitāte un pozitīvs rezultāts. Ar to pilnīgi pietiek, lai
Latvijas ļaudīm būtu nodrošināta fiziskā eksistence.
Labi ir arī tas,
ka LR nav neatkarīga valsts, un Latvija ir ES “dalībvalsts”. Tāds stāvoklis ir
izdevīgs Latvijā saimniekojošajiem ārzemniekiem, jo jurisdikcijas karkass tiek
veidots un kontrolēts Briselē, bet nevis Rīgā. Ārzemnieki nav atkarīgi no vietējās
jurisdikcijas kaprīzēm un aplamībām. Atkarīgi ir vienīgi no vietējo varas
institūciju korupcijas smalkumiem.
Pašlaik latvieši
var nebēdāties par fizisko eksistenci. To garantē ārzemnieku darbība Latvijā.
Tādējādi pašlaik nav liela nozīme “6.oktobra paaudzes” politiskajai varai.
“6.oktobra paaudzes” fundamentālā nevērtība nespēj ietekmēt latviešu fizisko
eksistenci. Dauni, pederasti, šarlatāni, gobzemblēži, muļķīši lingvisti,
kretīni pūces var droši vārīties 48 stundas diennaktī savu bezjēdzību katlā, jo
šie “valstsvīri” nespēj tautai atņemt fiziskās eksistences iespējas.
Protams, priecīgā
atziņa attiecas tikai uz latviešu tautas saprātīgāko saujiņu, kura nepiedalās
masu zagšanā un kurai patiešām rūp fiziskās eksistences jautājums. Situācija ir
amizanta. Ārzemnieku samaksātos nodokļus (valsts budžeta kodolu) latviešu
vienai daļai ir iespējams nozagt. Šo iespēju ārzemnieku prāta racionalitāte un
darba organizācija nevar liegt. To var liegt latviešu tautas inteliģence.
Latvijā ir sastopama tautas inteliģence, bet ļoti nelielā apjomā. Neapšaubāmi,
zagšanu var liegt Latvijas jaunā “Maskava” – ES varas dūres Briselē. Taču
aristokrātiskos un buržuāziskos Eiropas formālos un neformālos valdniekus
acīmredzot neinteresē masveida zagšanas ierobežošana Austrumeiropas lumpeņu un
plebeju “dalībvalstī”, kura visos saimnieciskajos un sociālajos rādītājos ieņem
kādu no pēdējām vietām Eiropā.
Priecīgajai
atziņai par fizisko eksistenci emocionāli pilnīgi pretēja ir atziņa par garīgās
eksistences (ne visai vulgāri sakot – galvas un sirds) traģismu – bezizejas
stāvokli, bojāeju, radot ciešanas un sāpīgus pārdzīvojumus. Pilnīgi pretējā
atziņa tāpat kā priecīgā atziņa attiecas tikai uz latviešu saprātīgo saujiņu,
kurai joprojām nav sveša morālā skaidrība, tīrība, nevainojamība, bet galvenais
– garīguma un garīgās attīstības nepieciešamība.
Latviešu
eksistence ir atkarīga no fiziskās esības nosacījumiem un garīgās esības
nosacījumiem. Tā tam ir jābūt, un tas attiecas uz visiem Homo sapiens. Vienīgi Homo
lethi sētā starp abiem nosacījumiem ir aiza.
Ar fizisko
eksistenci, kuru Latvijā nodrošina ārzemnieki, viss ir kārtībā. Latvieši ir
paēduši. Bet to nevar teikt par garīgo eksistenci. Latvijā garīgo eksistenci
nodrošina paši latvieši.
Garīgajā
eksistencē ir pilnīgs traģisms. Latviešiem nav elites. Elite ir vienīgā tautas
fiziskā barotāja un tautas garīgā barotāja. Tauta pati sevi nebaro. Tautu baro
tās elite. Tā ir elites misija. Tā tas ir visām tautām. Latviešiem elites vietā
ir reti kropla varas inteliģence. Tā nav spējīga tautu barot ne fiziski, ne
garīgi. Tautas fizisko barošanu kroplā varas inteliģence ir novēlusi
ārzemniekiem. Kroplā varas inteliģence instinktīvi apzinās savu neprasmi
nodrošināt tautas fizisko eksistenci. Kroplā varas inteliģence ar prieku
noveltu ārzemniekiem arī tautas garīgās eksistences nodrošināšanu. Taču tas reāli
nav iespējams. Tāpēc kroplās varas inteliģences rokās ir latviešu māksla un
literatūra, zinātne, filosofija, izglītība, politika, valodas kultūra, masu
komunikācijas saturs.
Tā teikt,
pārtikas uzturs latviešiem nav slikts. Taču garīgais uzturs ir pilnīgi
nederīgs. Kroplā varas inteliģence spēj piedāvāt tikai kaut ko primitīvu,
vulgāru, perversu, neestētisku, amorālu, netalantīgu, mietpilsonisku,
postmodernistisku, neoliberālu, antihumānu, politiski un ideoloģiski seklu,
tendenciozi zombējošu un aplami
orientējošu dzīvei mūsdienu pasaulē. Vienīgais labums ir tas, ka kroplā varas
inteliģence lielā mērā elpo viena pati savus izgarojumus un tautas
saprātīgākajai saujiņai ir iespējams sevī uzturēt relatīvi labu garīgo formu,
balstoties uz citu zemju māksliniecisko un zinātnisko devumu, un latviešu
kultūras klasisko mantojumu. “Rīgas Nelaika” pseidointelektuālie
tukšrakstītāji, perversie “Satoristi”, humanitāro un sociālo zinātņu
akadēmiskie mudžinātāji, interneta vājprātīgie troļļi, žurnālistikas “Delfi”,
“NRA” ūdensgalvas un varas laizītāji, Bruņinieku nama un valdības dauni,
pederasti, kretīnpūces, gobzemblēži, dagmārbeitneršarlatānes, alkātīgo rektoru
un skolu direktoru mafijas, odiozās “jābūtības dimensijas” sakūlējas, debilās
“par-politikas” pavļutmuzicētāji savus izgarojumus elpo vieni paši kopā ar
saviem faniem un faktiski nav spējīgi nosmacēt visu sociumu. Visapjomīgāk viņi
var smadzēt skolu un augstskolu jaunatni. Skolēniem no tā izvairīties ir ļoti
grūti. Tas ir nepatīkami. Studētgribētāji no tā var viegli izvairīties. Metode
ir labi zināma. Gaišus jauniešus gaida katra ārzemju universitāte.
Mūsu esības
antipodi nevar neizraisīt būtiskas sekas. Tie ir sociālie antipodi. Tie
attiecas uz sabiedrības esības eksistencionālo bāzi. Antipodi nosaka latviešu
tautas dzīves iespējas un perspektīvas. Un šajā gadījumā nav tik svarīgi, kas
kuram latvietim ir galvenais – fiziskā eksistence jeb garīgā eksistence. Katram
normālam cilvēkam ir saprotams, ka starp abiem tik tikko minētajiem eksistences
veidiem pastāv nesaraujama vienotība.
Sekas ir dažādas
un vairāk vai mazāk bīstamas. Ļoti bīstama ir antipodu izraisītā sociālā
vienaldzība, kad sabiedrība masveidā pārstāj interesēties par politiku. Tas
patiesībā liecina, ka sabiedrība masveidā ir pārstājusi interesēties par tautas
demogrāfiju, tautas morālo seju, tautas reputāciju, tautas izglītību, zinātni,
mākslu un literatūru. Sociālā vienaldzība ir tikai pussoli no sociālā nihilisma
– sabiedrības dzīvesveida noraidīšanas, valstiskuma un valsts institūtu
necieņas un izsmiešanas.
2019.gada
21.martā portālā “Delfi” tika ievietots teksts ar nosaukumu “Aptauja: interese
par politiskajiem notikumiem Latvijā sasniegusi vēsturiski zemāko līmeni”.
Sociologu pētījumā vairāk kā puse no aptaujātajiem iedzīvotājiem neinteresējas
par politiku. Tas nozīmē, ka viņi neinteresējas arī par ekonomikas, izglītības,
medicīnas, zinātnes, mākslas un literatūras stāvokli Latvijā.
Politika ir
cilvēku visa dzīve. Politika nav tikai cīņa par tiesībām zagt, kā tas ir
kriminālajā kapitālismā un “6.oktobra paaudzes” priekšstatos. Latviešu jaunā
paaudze ir tikusies vienīgi ar kriminālo kapitālismu. Tā nepazīst citu dzīves vērtību.
Tā pazīst tikai zagšanu kā dzīves vērtību.
Politika nav
vienīgi “politika” tautas elektorāta noskatītajās 100 galvās. Politikā izpaužas
un apstiprinās cilvēku dzīves realitāte visos esības aspektos. Politika ir universāls
dzīves esības idejiski organizatoriskais instruments. Politika nav abstrakta
darbība politisko organizāciju telpās, bet gan ir ikdienas konkrēta sastāvdaļa
katrā ikdienišķajā norisē. Politika organiski attiecas uz katru cilvēku. Arī uz
tiem, kuri koķetīgi lepojas ar frāzi “Man neinteresē politika!”. Tāda
koķetēšana parasti liecina par rezignāciju – psihisko stāvokli, kurā cilvēks ir
samierinājies ar apstākļiem, padevies nenovēršamajam, zaudējis ticību saviem
spēkiem, mērķiem un pat dzīves jēgai. No rezignētiem indivīdiem nekas enerģiski
labdabīgs nav gaidāms. Tādi indivīdi vēlas vienīgi piestūķēt vēderu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru