Latvijas Republika
ir Krievijas Federācijas klons. Abās valstīs ir nacionāli reakcionārs un
krimināli oligarhisks valstiskums. Pēc PSRS sabrukuma to izveidoja noziedzības
mecenāti - PSKP un VDK nomenklatūras visnelietīgākā, visalkātīgākā, nacionāli
visreakcionārākā daļa, kooptējot savā bandā nekaunīgi izveicīgus parvēnijus no
pārējiem sociālajiem slāņiem. Latvijā kooptēja šķēles, šleserus, krūmiņus,
eigimus, gaiļus, krištopānus, laventus. Viņu dzīves prioritāte ir naudas un
mantas savtīga vairošana, etnofobiska ideoloģija un kompradoru nodevība. Tauta
viņiem ir reņģēdāji un slaucamas govis, kurus bez bailēm var „oikot” pēc sirds
patikas. Noziedzības mecenāti un viņu kooptētie iznireļi netiecas ņemt vērā savas
rīcības neizbēgamās sekas: tautas un valsts gals būs arī viņu gals, ko viņi ar
primitīvo kaupēnu viendienas politiku manāmi pasteidzina.
Taču vienā ziņā
starp LR un KF tomēr ir milzīga atšķirība. To nosaka atšķirība krievu tautas mentalitātē
un latviešu tautas mentalitātē.
Krievu tautā ir
ģenētiski nostiprinājusies ļoti jūtīga prasība pēc morālā garanta. Respektīvi,
tā, kas dod garantiju, tā, kas kaut ko nodrošina vai pret kaut ko pasargā.
Krievu tauta vienmēr ir alkusi pēc morālā garanta, un krievu tautai morālais garants
visbiežāk ir bijis cars – visaugstākais valdnieks un Dieva vietnieks uz Zemes.
Krievi vienmēr ir paļāvušies uz cara taisnīgumu un labestību pret tautu.
Tagad cara
garanta funkcijas KF ir valsts prezidentam Putinam. KF valsts prezidentu ievēl
vispārējās vēlēšanās. Tātad, drīkst teikt, valsts prezidentu ievēl tauta.
2018.gada 18.martā par Putinu balsoja elektorāta vairākums – 76,67%.
Tas, ka
prezidents Putins ir krievu tautas morālais garants, neapšaubāmi ir ilūzija -
krievu tautas pašapmāns. Putins nelikvidēja nacionālos noziedzniekus
(„prihvatizatorus”). Viņa valdība vienmēr ir ieturējusi neoliberālu kursu, kas
vairāk ir izdevīgs Rietumu kapitālam nekā Krievijas kapitālam. Krievijā tas
viss ir labi zināms un objektīvi novērtēts patriotiskajā sociāli politiskajā
analītikā. Neskatoties uz skaudro patiesību par Putina garanta iluzoriskumu, uz
viņu joprojām paļaujas ne tikai t.s. vienkāršā tauta, bet arī Krievijas
intelektuāli visizcilākie spēki ar S.Kurginjanu, A.Prohanovu, A.Duginu
priekšgalā. Paļāvības turpināšanās ir izskaidrojama ar krievu mentalitātes
iezīmi – morālā garanta psiholoģisko nepieciešamību. Krievu sociuma
brīvprātīgajam pašapmānam cits izskaidrojums nevar būt. Krievu mentalitātē
garanta prasība ir spēcīgāka par pašapmāna kritiku. Lai būtu garants, krievi
nekaunas no pašapmāna. Garanta vārdā krievu tautības cilvēks ir gatavs nepievērst
uzmanību skaudrajai patiesībai, jo bez garanta nespēj dzīvot.
Tā ir oriģināla
mentalitātes īpašība. To nākas obligāti respektēt sarunā par krievu tautu.
Turpretī sarunā par latviešu tautu morālā garanta esamību un vitālo
nepieciešamību nav iespējams tik stingri fiksēt. Pēc Livonijas iekļaušanas
Krievijas impērijā arī daudziem latviešiem zināms garants kļuva cars. Par to
liecina latviešu zemnieku sūdzības caram, naivā paļāvība Manaseina revīzijai.
Starpkaru posmā kaut kas līdzīgs garantam kļuva Ulmanis, asociējoties ar
„stipras rokas” un „spēcīga vadoņa” valdīšanu tautas labā. Padomju laikā
atsevišķos gadījumos garants kļuva „Maskava” kā aizstāve pret pašmāju
birokrātijas nelietībām.
Principā
latviešiem ir pazīstams fenomens vārdā „garants”. Taču latviešu tautas
mentalitātē jūtīgums pret garanta nepieciešamību nebūt nav tik stipri izteikts,
cik stipri izteikts tas ir krievu tautas mentalitātē.
Latvieši lieliski iztiek bez morālā garanta.
Pēcpadomju 30 gadi to apstiprina. Kas tagad latviešiem ir morālais garants? Vai
tas ir Valsts prezidents? Vai tas ir ministru prezidents? Vai tas ir parlamenta
priekšsēdētājs? Varbūt morālais garants latviešiem tagad ir „Brisele”,
„Vašingtona”, „NATO”? Esmu pārliecināts, visi teiks: „Jautājumi ir smieklīgi!”.
Pareizi! Bet
varbūt latviešiem morālais garants ir Baznīca, Arhibīskaps? Jaunākie notikumi
sakarā ar Melno Pirmdienu 24.septembrī (aptuveni 12 stundu ilgai Vatikāna
priekšnieka vizītei ziedojot 9 miljonus eiro no tautas kabatas) nevar kāpināt
latviešu velmi par morālo garantu uzlūkot Baznīcu, Arhibīskapu. Pret katoļu
galveno pāteru noteikti nevar izturēties kā pret morālo garantu. Viņš ir
iekļaujams lielāko nacionālo noziedznieku reģistrā.
Pašlaik
latviešiem nav vajadzīgs morālais garants, bet ir vajadzīga garantija par
pastāvošā režīma saglabāšanos. Latviešu vairākumu pilnā mērā apmierina
noziegumu brīvība, kas ir pastāvošā nacionāli reakcionārā un krimināli
oligarhiskā režīma dzinējspēks. LR zagšanas apjoms starptautisko ekspertu
aprēķinos gadā vidēji ir apmēram 5 miljardi eiro (vairāk kā 50% no gada valsts
budžeta). Tādam zagšanas līmenim ir jāsaglabājas arī turpmāk. Protams, būtu
labi, ja zagšanas līmenis palielinātos. Zināmas cerības gailē, jo samazinās
valsts sociālie izdevumi sakarā ar tautas izmiršanu un aizceļošanu uz cilvēciski
siltām zemēm.
Morālais garants
ir ļoti interesants fenomens. Tas tieši vai netieši ģenerē daudzas izpausmes. Tas
var izraisīt fundamentāli pozitīvas sekas un var izraisīt arī fundamentāli
negatīvas sekas.
Piemēram,
morālajam garantam ir sociāli politiskās mobilizācijas potenciāls, ap sevi
apvienojot sabiedrību. Krievijā ap Putinu apvienojas tā dēvētais tautas patriotiskais
vairākums. Krievu tautas vairākums ir patriotiski noskaņots, neieredzot
neoliberālo oligarhiju un ebrejisko 5.kolonnu, vēloties savu zemi redzēt kā
izaugsmē patstāvīgu valsti bez Rietumu padomniekiem un biznesmeņiem.
Latviešiem nav vajadzīgs
morālais garants, un latviešu tautā nav patriotiskais vairākums. Vairākums ir
noziegumu brīvības faniem, nevēloties atbrīvoties no noziedzīgā valstiskuma
regresīvās stihijas. Latvijā ir unikāli jautra situācija: tautas vairākums ir
prettautisks kolektīvais noziedznieks. Iebildumi ir lieki. Tas ir loģiski: ja
vairākums atbalsta noziedzīgo valstiskumu, tad vairākums visdziļākajā būtībā ir
noziedzīgs un uzskatāms par kolektīvo noziedznieku. Cita loģika ir aloģiska.
Latvijā loģiska
ir arī patriotiskā mazākuma nevarība un buksēšana. Patriotiskajam mazākumam arī
ir vajadzīgs garants. Ja nav garanta, tad patriotiskais mazākums, un tāds
latviešu tautā ir sastopams, neko nopietnu nevar izdarīt dzīves uzlabošanā.
Morālā garanta nevajadzība
kļūst virzošais faktors daudzām nelabvēlīgām psiholoģiskajām tendencēm.
Pirmkārt un galvenokārt iestājas totāla sociālā apātija – vienaldzība pret visu
un dzīve bez entuziasma. Nostiprinās vienaldzība ne tikai pret slikto, bet arī
pret labo.
Bez morālā
garanta netiek formulēti nākotnes ideāli un neeksistē dzīves ideāli vispār.
Morālā garanta nevajadzība
stimulē visatļautību, jo nevienam nav kam sūdzēties par dažādiem pārkāpumiem.
Savukārt visatļautība iet roku rokā ar bezatbildību. Bezatbildīgs kļūst Valsts
prezidents, bezatbildīga kļūst valdība un bezatbildīgas kļūst politiskās
organizācijas.
Morālā garanta nevajadzība
stimulē nekaunību, neadekvātiem indivīdiem uzdrošinoties kļūt tautas
priekšstāvjiem parlamentā un pašvaldībās. Nekauņas saprot, ka par viņu
nekaunību nav kam sūdzēties un nav neviena, kuram būtu tautas uzticētās
tiesības nekaunību apvaldīt.
Tik tikko minētās
psiholoģiskās tendences manāmi aktivizējušās 2018.gada vasarā sakarā ar Saeimas
vēlēšanām 6.oktobrī. Tas attiecas gan uz deputātu kandidātiem, gan uz politisko
organizāciju priekšvēlēšanu solījumiem.
Neapšaubāmi prātā
ir jāpatur planetārās demogrāfiskās pārejas nosacījumi un tajos ietilpstošais
„baltas” rases un Rietumu civilizācijas fatālais noriets. Tas strauji veicina
garīgo, morālo, intelektuālo resursu izsmeltību un ideju, projektu, prakses
stagnāciju. Arī Latvijā acīmredzami pasliktinās cilvēciskā kvalitāte. Pat
vietējo pašizcepto Homo academicus produkciju
pārklāj debilisms, idiotija, iracionālisms, šarlatānisms, perversija.
Kāpēc uz
parlamentu uzdrošinās līst noziedznieki Sudraba, Jurašs, Bordāns, Striķe,
zilais Putnis ar homoseksuālistu apjūsmotājām, šausmīgi neinteliģentais nekauņa
Gobzems, „televīzijas personība” (planetāri unikāls statuss!?) Kivičs? Kāpēc par premjera
kandidātiem pasludina valsts vadīšanai pilnīgi nepiemērotus tipus? Kāpēc
parlamentā atkal grib sēdēt nacionālie vārguļi no „Nacionālās apvienības”, karjeristi
no LKP/VDK vecbiedru vadītās „ZZS” un prātā vārgie no varas inteliģences
„Vienotības”? Kāpēc nav kauna parlamentā atkal dirnēt un ne par ko saņemt algu bezzobainās
opozīcijas „Saskaņa” snauduļiem?
Kāpēc tā notiek?
Bet kāpēc lai tā
nenotiktu? Vai Rīgā trūkst daunu, kuri balsoja un atkal balsos tikai par dauniem?
Pirmkārt,
nacionāli reakcionārais un krimināli
oligarhiskais režīms turpinās pastāvēt. Tam ir ASV, ES, EP, Krievijas
leģitimitāte. Un tas nekas, ka leģitimitāte ir noziedzīgam valstiskumam.
Otrkārt, ne pie
apvāršņa, ne aiz apvāršņa nav redzams garants, kas Latvijā spētu atsijāt
graudus no pelavām.
Treškārt,
latviešu tautas vairākums ar dzīvi ir apmierināts un 6.oktobrī, kā parasti,
balsos bez iedziļināšanās kandidātu cilvēciskajā un politiskajā kvalitātē.
Un vai tad vispār
tautai kāds kaut ko prasa? Vai notiek kandidātu apspriešana, teiksim, tautas
sapulcēs un partiju atklātajās sapulcēs? Vai eksistē kandidātu rekomendētāji un
kandidātu piemērotības sabiedriskie analizētāji? Vai tiek kandidāti uzklausīti
masu pasākumu formā? Vai mums ir tautas priekšstāvju institūtam veltītas
sabiedriskās organizācijas, kuras speciāli nodarbotos ar piemērotu cilvēku
izvēli, atlasi, deleģēšanu valsts darbam? Priekšvēlēšanu aģitācija eksistē.
Taču tā ir vienvirziena kustība. Tautas līdzdalība drīzāk ir statiska, bet
nevis konstruktīvi aktīva, spraiga un mērķtiecīga. Nav dzirdēts, ka tauta būtu
kādu kandidātu noraidījusi pirmsvēlēšu laikā un attiecīgā partija būtu ņēmusi
vērā tautas viedokli. Sarkanmataino Tumsonību, kura turpmāk gozēsies Itālijas
saulē, prātīgie kurzemnieki acīmredzot būtu patriekuši jau pirms 12. Saeimas vēlēšanām,
un vienotā vienotība būtu bijusi spiesta viņu izsvītrot no kandidātu listes.
Par partiju
solījumiem pirms 13.Saeimas vēlēšanām nav vērts gari izteikties. Valsts
radikāli jaunu kursu neviena partija, protams, nesola. Neviena partija nesola
nekavējoties likvidēt noziedzīgo valstiskumu un sodīt nacionālos noziedzniekus.
Tāpat nesola atjaunot valsts suverenitāti un palūgt aizvākties svešzemju
militārajām vienībām.
„Jaunā vienotība”
nav tikusi vaļā no „Vienotības” bezjēdzīgās muldēšanas un formulējusi idiotisku
solījumu: „Partiju
apvienības programmas galvenais mērķis ir radīt apstākļus, lai vidējā alga
Latvijā sasniegtu 1500 eiro. Tā sasniegšanai izvirzītas piecas galvenās
prioritātes – izglītība, veselība, drošība, taisnīgums un algas”. Nav saprotams, kā uz algas
paaugstināšanu attiecas minētās „prioritātes”. Turklāt vidējo algu vienotības gudrinieki
nemaz netaisās palielināt. Vienotības gudrinieki vēlas tikai radīt apstākļus
(!?) algas palielināšanai.
Latviešu
politiskajā vēsturē visdebilākā izdarība Pavļuta kunga dzemdētā „par-politika”
ir uzticīga sev un tautai sola pilnīgi nesaprotamu nākotni: „Mūsu apvienības mērķis ir moderna un taisnīga Latvija
vienotā Eiropā. Latvija, kas ir iespēja visiem, nepieder dažiem un sastāv no
daudziem”. Viss ir tik nesaprotami pateikts, ka saproti kā gribi, kas ir
„moderna un taisnīga Latvija”, kas ir „vienota Eiropa”, „kas ir iespēja visiem”
Latvijā. Saproti kā gribi, kam pieder Latvija, ja tā „nepieder dažiem”. Debilisma
kulminācija ir „sastāv no daudziem”.
Zilā partija „Progresīvie” ir sataisījusi garu programmu. „Progresīvie” blādās par „pagriezienu
Ziemeļvalstu virzienā”. Programmā tiek solīts: „PROGRESĪVIE
nebaidās pārmaiņu, nosoda tos, kas biedē ar pārmaiņām un kūda cilvēkus vienu
pret otru. PROGRESĪVIE ir gatavi vadīt pārmaiņu procesu, lai arī Latvijā
izveidotu Ziemeļvalstu modeļa sociāli atbildīgu, drošu un cieņas pilnu
labklājības sabiedrību”.
Pavļuta kungam ir
radies sīvs konkurents – Putna kungs. „Progresīvo” moto vēlēšanām ir pilnīgi
nesaprotamie vārdi „Valsts, kurai rūp”. Turklāt partija sevi piedāvā kā „centriski
kreisu” organizāciju. Tāds piedāvājums ir šizofrēnisks. „Centriskumu” politikā
ne velti salīdzina ar krievu teicienu „Ne Sašam, ne pašam”. Nekāda uzticība
nevar būt politiskajiem ekvilibristiem, divkosīgi vēloties būt gan „centrā”,
gan kaut kur pa „kreisi”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru