Pirms deputātu
balsojuma Saeimā “nācijas tēvs/pravietis” teica: “Ir trīs virzieni, par kuriem
kopējā labuma vārdā es gribu domāt un pārliecināt savas prezidentūras
gados. [..] Šie virzieni ir: solidaritāte, piederība un moderna,
ilgtspējīga valsts.” Pirmajā teikumā nav saprotams, kas ir “kopējais labums”.
Savukārt otrajā teikumā četri vārdi ir nepārspējama kroplība.
Kas ir domāts ar
vārdu “piederība”, vispār nav nojaušams. Vārds “moderna” neko neizsaka, jo
valsts nevar nebūt nemoderna, t.i.,
neatbilst sava laika prasībām (fr. moderne – mūsdienīgs). Un prasības
mēdz būt dažādas. Proti, prasība atbalstīt visu labāko savā laikmetā vai
atbalstīt arī dažādas degradējošas tendences savā laikmetā, kā tas notiek
Latvijā vismaz 30 gadus. Mūsdienīgums nebūt liecina tikai par pozitīvu virzību.
Arī negatīva virzība mēdz būt mūsdienīga. Piemēram, homoseksuālisma dievināšana
ir mūsdienīga virzība, un Latvija šajā ziņā ir moderna valsts.
Salikums
“ilgtspējīga valsts” ir latviešu klerku leksiskais šarlatānisms, visiem
pelēkajiem zvirbuļiem vienveidīgi čivinot “ilgtspējīga attīstība”, “ilgtspējīga
izglītība”, “ilgtspējīga transporta sistēma”, “ilgtspējīga mežsaimniecība”, “ilgtspējīga
būvniecība” u.tml. Vienīgi netiek paškritiski čivināts par ilgtspējīgu stulbumu,
ilgtspējīgu muļķību, ilgtspējīgu nekompetenci, ilgtspējīgu šarlatānismu, ilgtspējīgu
nelietību, ilgtspējīgu noziegumu brīvību, ilgtspējīgu organizēto noziedzību, ilgtspējīgu
kompradorismu.
Ko nozīmē,
runājot par valsti, sacīt “ilgtspējīga”? Latviešu literārajā valodā tā nesaka.
Saka, ka valsts var ilgi vai neilgi pastāvēt. Vēl var teikt, ka valsts
pastāvēšana ilga tik un tik gadus.
Vienīgais pareizi
lietotais vārds ir “solidaritāte” (fr. solidarite – savstarpējs atbalsts
un rīcības saskaņotība, kuras pamatā ir interešu, mērķu, nostājas kopība,
vienprātība). Pret svešvārdu “solidaritāte” nevar iebilst. Cita lieta ir tas,
ar ko kāds subjekts solidarizējas. Šajā ziņā var nākties iebilst. Attiecībā
pret to, ar ko “nācijas tēvs/pravietis” solidarizējas, nākas kategoriski
iebilst.
“Nācijas
tēvs/pravietis” jau ir apliecinājis perversu solidaritāti. Viņš 2019.gada
15.augustā ieradās Aglonā un teica runu. Ja nemaldos, to nav darījis neviens LR
Valsts prezidents, apzinoties valsts un baznīcas konstitucionālo nošķirtību
(Satversmē 99.pants: “Baznīca ir atdalīta no valsts”).
Taču galvenais ir
kas cits. Galvenais ir tas, ar ko “nācijas tēvs/pravietis” kā
Valsts prezidents solidarizējas, ierodoties pie katoļiem Aglonā un teicot runu.
Un, lūk, tas taču ir pilnīgi skaidrs, ka “nācijas tēvs/pravietis” solidarizējas
ar valsts noziedzniekiem. Par pāteru noziegumiem sabiedrība ir informēta.
Valsts prezidents solidarizējas ar finansu noziedzniekiem valsts nodokļu
nemaksāšanas jomā, kā arī solidarizējas ar valsts varas iestāžu noskaidrotiem
homoseksuāliem izvirtuļiem. Ņemot vērā pāteru perversās izdarības, bet
galvenais katoļu baznīcas noziegumus pret valsti nodokļu sfērā, nekādā gadījumā
Valsts prezidents nedrīkstēja ierasties Aglonā. Viņa ierašanās apliecina
solidaritāti ar valsts noziedzniekiem. Turklāt apliecina perversu solidaritāti
– homoseksuālismā iemaisītu solidaritāti.
Solidaritāte ir
smalka parādība. Solidaritāte nebūt vienmēr ir jāapliecina tiešā veidā, atklāti
deklarējot atbalstu, rīcības saskaņotību, nostājas kopību un vienprātību.
Solidaritāti var apliecināt arī netiešā veidā - zemtekstā. Var pat teikt –
viltīgā veidā. Tādā gadījumā solidaritāti vajadzības gadījumā var noliegt un tautā
smagnējāk funkcionējošas smadzenes var vispār nesaskatīt solidaritāti, ja uz to
nevar parādīt ar pirkstu un solidaritāte ir saskatāma vienīgi zemtekstā.
Protams, Aglonas
apmeklējums ir “nācijas tēva/pravieša” tieši fiksējama solidaritāte ar katoļu
baznīcu. Uz šo solidaritāti var parādīt ar pirkstu. Taču “nācijas
tēvs/pravietis” jau ir apliecinājis solidaritāti arī netiešā veidā – zemtekstā.
Šajā ziņā cilvēces morāli tikumiskajā kodeksā ir sastopama klasiska norma. Ja
netiek sniegts kādas rīcības skaidri uztverams vērtējums, tad tas zemtekstā
liecina par solidaritāti ar attiecīgās rīcības veicēju. Īpaši tas attiecas uz
negatīvu rīcību, nesniedzot par to skaidri uztveramu nosodījumu. Negatīva rīcība
katru reizi ir stingri jānosoda. Ja tas netiek darīts, tad tas liecina par
morālu novirzi - amorālu izvairīgumu, amorālu kompromisu, amorālu aprēķinu u.tml.
Skaidri uztverama nosodījuma nesniegšana liecina par solidaritāti ar negatīvu
rīcību.
Tā, piemēram, “nācijas
tēvs/pravietis” nesniedza skaidri uztveramu nosodījumu par mahinācijām LU
rektora vēlēšanās. Tā vietā, lai klaji nosodītu Muižnieka, Druvietes morāli
necienīgos paņēmienus, viņš sarunā ar ministri Šuplinsku izvairīgi norādīja, ka
"tas ir politiski un juridiski korekti virzīt šo
jautājumu uz Ministru kabinetu".
Latvija ir ļoti
maza valsts. Latvijā nav simtiem augstskolu. Latvijas universitāte ir Latvijas
vadošā augskola un Latvijas izglītības sistēmas simbols. Valsts prezidents
nedrīkst “politiski un juridiski” izlocīties no skaidri uztverama LU vadības
mahināciju vērtējuma. “Nācijas tēva/pravieša” stingro nosodījumu gaidīja sabiedrība.
Turklāt gaidīja ne tikai rektora vēlēšanu sakarā, bet gaidīja arī Brokas
korupcijas krimināllietas sakarā. Ja sabiedrība stingra nosodījuma vietā redz cilvēku,
kas pasīvas ērtības un savas drošības interešu dēļ viltīgi izvairās no
atbildes, tad zūd uzticība un paļāvība šim cilvēkam. Sabiedrības pozitīva
reakcija nav iespējama, ja kāda valsts amatpersona konformistiski solidarizējas
ar negatīvu izdarību.
Latviešu varas inteliģencē
ir sācies jauns trends - iet sūdzēties pie "nācijas tēva/pravieša" uz
Rīgas pili. Neapšaubāmi, tā ir laba lieta. Turklāt vēsturiski pierasta lieta.
Iešana sūdzēties uz pili (muižu) ir latviešu gēnos. Arī pašlaik iespēja no kāda
valsts vadītāja saņemt palīdzību noteikti nomierina latviešu varas inteliģences
prātus un apslāpē emocijas. Latviešu varas inteliģenti savā aprobežotībā,
protams, nav spējīgi atcerēties, ka Valsts prezidents ir tikai skaists
simulakrs un neko nevar lemt Latvijas Republikā. Turklāt "nācijas tēvs/pravietis"
pilnīgi neder nacionālās morālās autoritātes un morālā garanta lomai. Viņš
faktiski ir tikai 61 pilsoņa Valsts prezidents. Interneta saturs liecina par
sabiedrības kopējo ļoti nelabvēlīgo attieksmi pret viņu. Pie tam ir izprovicēti
antisemītisma plūdi.
Saeimā par kungu
Levitu balsoja tikai 61 deputāts. Bet tas šoreiz nav galvenais, runājot par
viņa lomu dažādu negāciju novēršanā. Galvenais ir kunga Levita izvēlētā
stratēģija savai darbībai Valsts prezidenta krēslā.
“Nācijas tēva/pravieša”
intelektuālais un morālais tukšums pēc nonākšanas Rīgas pilī ir ieguvis jaunu
apstiprinājumu. Par “nācijas tēva/pravieša” intelektuālo un morālo tukšumu bija
labi zināms jau agrāk. Par to detalizēti rakstīja prof. J.Bojārs, ļoti kritiski
izvērtējot Levita prāta un zināšanu bezspēcības pienesumu aizvadītajos 30 un
vairāk gados. Par to tika medijos norādīts preambulas kroplību sakarā,
apliecinot Levita, “preambulas tēva”, zināšanu trūkumu ne tikai
konstitucionālajās tiesībās, bet arī citās zinātnes disciplīnās. Tagad
tiekamies ar jaunu viņa prāta un morāles tukšuma apstiprinājumu.
“Nācijas tēvs/pravietis”
ir izvēlējies savai darbībai ļoti muļķīgu, smieklīgu, bezjēdzīgu un amorālu
(ņemot vērā viņa posteņa morāli sociālo atbildību) stratēģiju. Viņš cenšas
“nāciju” pieradināt pie tā, ka ir spējīgs tautai un valstij dot negaidīti
oriģinālu skatījumu par jebkuru norisi Latvijā un pārējā pasaulē. Proti, “nācija”
no viņa sagaidīs vienīgi tikai kaut ko neparasti gudru, vērtīgu, pirmreizīgu,
savdabīgu, īpatnu, supernoderīgu u.tml. Levita kungs ir pārliecināts, ka var
sniegt par visiem jautājumiem tādu atbildi, kura radikāli atšķiras no citu
cilvēku interpretācijas. Tāda universāla oriģinalitāte būs viņa darbības
galvenais un vienīgais veids, sēžot Rīgas pilī. Viņa oriģinalitāti “nācijai”
nākas uzskatīt par fundamentāli grandiozu ieguldījumu “nācijas” un valsts labā.
Skaidrs, ka kunga
Levita izvēlētā stratēģija ir pilnīga bezjēdzība. Tāda bezjēdzīga stratēģija
(proti, velme būt par katru cenu verbāli oriģinālam) faktiski nav nekas jauns.
Tāda bezjēdzīga stratēģija ir raksturīga pseidointelektuāliem tipiem – pūļa
elkiem, mietpilsoņu kulta personām. Respektīvi, ir raksturīga dziļi
aprobežotiem, bet slimīgi patmīlīgiem indivīdiem. Rīgā tādi indivīdi vienmēr ir
bijuši un arī tagad ir sastopami. Mīļākais piemērs ir “jābūtības dimensijas” autore Maija Kūle.
Par tik tikko
minēto Valsts prezidenta stratēģiju uzskatāmi liecina medijos lasāmā
informācija par “palīdzības” meklēšanas rezultātiem. Nav zināms gadījums, kad
Valsts prezidents par kaut ko sliktu valsts norisēs būtu izteicies nepārprotami
negatīvi. Viņš vienmēr ir bijis izvairīgs. Turklāt ir labi saprotams, ka
sabiedrībā neviens nedrīkst viņa konformistisko stratēģiju, perverso
solidaritāti kritizēt. Ja publiskajā telpā sāksies atklāta kritika, tad Levita
kungs var izmantot savu auksto ieroci.
Levita bīdītāju latviešu bezprāši, protams,
neapjēdz savas rīcības sekas. Proti, neapjēdz to, ka viņi ir Valsts prezidentam
iedevuši vienu no visdrausmīgākajiem aukstajiem ieročiem cilvēces vēsturē. Tādu
ieroci Levits saņem reizē ar Valsts prezidenta troni Rīgas pilī. Tāds ierocis
nekad nav bijis nevienam LR Valsts prezidentam. Drausmīgā ieroča vārds ir
antisemītisms. Šo ieroci Levits var operatīvi un rezultatīvi izmantot pret
jebkuru viņa darbības kritizētāju, neatbalstītāju, nosodītāju u.tml. Tas ir
vēsturiski vispusīgi piešauts ierocis vismaz divos aizvadītajos gadu tūkstošos.
Ebreji vienmēr izmanto šo ieroci, ja sastopas ar kaut ko tādu, kas neatbilst
viņu interesēm. Ebreju interešu neatbalstītājs tūlīt tiek apvainots
antisemītismā, un mūsdienu politkorektuma laikmetā pret “antisemītu”
nekavējoties vēršas visa progresīvā cilvēce un visa progresīvā postcilvēce.
Esmu pilnīgi pārliecināts, ka šis ierocis vajadzības gadījumā tiks izmantots
arī Rīgas pilī. Par šī ieroča savdabīgo psiholoģisko ietekmi rakstīts esejā
“Psihiskā labvēlība”*.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru