13.Saeimas vēlēšanas analītiskajai domai
nodiktēja (pasacīja priekšā) trīs secinājumus par latviešu tautas stāvokli. Tie
ir vēsturiski secinājumi. Visi trīs secinājumi pamato jaunu posmu tautas
virzībā un apstiprina iepriekšējo posmu analītisko
vērtējumu pareizību. Proti, apstiprina novērotās klīniskās ainas pareizību.
Tautas dzīve
turpmāk būs jūtami savādāka nekā līdz šim. Fizioloģiski eksistenciālajā jomā,
protams, nekas nemainīsies. Cilvēki turpinās ēst un dzert. Latvieši turpinās
pat mazliet dzemdēt bērnus. Tāpēc daudzi teiks „Beidziet mānīties – 2018.gada
6.oktobrī nekas būtisks nav atgadījies”.
Tautā vienmēr ir indivīdi,
kuriem dzīves pārmaiņas sākas un beidzas saistībā ar pārmaiņām fizioloģiski
eksistenciālajā sfērā – paliek pāri vai aptrūkst ēdiens, dzēriens. Viņiem cita
nekā dzīvē nevajag, un pārējam dzīvē nav nekādas vērtības. Tautas masas (t.s.
vienkāršie cilvēki) nevēlas radikālus satricinājumus – revolūciju, valsts
apvērsumu. Masu socioloģija par to ir kategoriski pārliecināta. Radikālus
satricinājumus vēlas un praktiski organizē tautas inteliģence, kura rūpējas ne
tik daudz par sevi kā par visu tautu. Tautas dzīve vienmēr ir atkarīga no
inteliģences sociālās aktivitātes, inteliģences idejiskā potenciāla un inteliģences
psihiskā noskaņojuma. Inteliģence veido tautas intelektu un tautas kultūras
kodu. Inteliģence ir tautas daļa, kurai nākas par visu atbildēt. Tāpēc
inteliģence vienmēr sastopas ar insinuācijām – sliktu vērtējumu. Taču
inteliģence patiešām var izrādīties divkosīga, histēriska, neaudzināta, melīga,
nodevīga, pakalpīga, nacionāli bezatbildīga. Inteliģences izsmiešana un
nicināšana tādā gadījumā ir pamatota.
Tā tas ir latviešu
tautā. Jauno posmu latviešu virzībā ir sarūpējusi inteliģence, ideoloģiski instruējot
un psihiski noskaņojot visu etnisko kopumu. Trīs vēsturiskos secinājumus nākas
attiecināt uz visas latviešu tautas stāvokli, kaut gan ģenerators ir
inteliģence. Tas, ko tradicionāli dēvē par sabiedrisko apziņu un sabiedrisko
domu, īstenībā vienmēr ir inteliģences apziņa un inteliģences doma.
Pēc 13.Saeimas
vēlēšanām jūtami savādāka būs tautas garīgā sfēra. Tas, piemēram, atsauksies uz
tautas politisko apziņu, nosakot valstiskuma kvalitāti, sociāli politisko
institūtu kvalitāti, sociāli politisko risinājumu kvalitāti. Bet svarīgākais –
nosakot tautas kvalitatīvās prasības valstiskumam, politiskajiem institūtiem un
to politiskajiem risinājumiem. Tautas kvalitatīvās prasības būs citādākas
(manāmi piezemētākas) nekā līdz šim. Vēsturiskie secinājumi attiecas uz 1)
identificēšanas prasmi, 2) procesu dinamiku un 3) reālo varu (oligarhiju).
Jau
pirms laba laika identificēšanas prasmes noslīdējums tika kritiski raksturots vairākās
publikācijās. Arī portālā „Pietiek” bija lasāmas brīdinošas esejas par
identificēšanas problemātiku. Runa bija par acīmredzamo tendenci strauji
samazināties identificēšanas kompetencei. Tendence liecināja par
identificēšanas impotences rašanos. Tā tāpat kā jebkura veida impotence ir ļoti
nepatīkama kaite. Impotence liecina par
nespēcīgumu. Tātad liecina par neiespējamību veikt noteiktas funkcijas un būt
adekvātam attiecīgajai funkcionālajai misijai. Ja cilvēku pārņem identificēšanas
impotence, tad viņš zaudē Homo sapiens
statusu un spēju eksistēt saprātīgam cilvēkam atbilstošā garā.
Identificēšana ir
psihisks process. Tajā cilvēks domās, jūtās un darbībā apzināti atpazīst cita
cilvēka un materiālās pasaules raksturīgākās īpašības. Socioloģijā šo procesu
apzīmē ar jēdzienu „internalizēt” – apgūt, t.i., iemācīties un sev par
saistošiem pieņemt, teiksim, sabiedrības ideālus, vērtības un normas. Bez
identificēšanas (internalizēšanas) nav iespējams normāli dzīvot. Ja esam
nespēcīgi identificēt citus cilvēkus un materiālo pasauli, tad kļūstam
nespēcīgi dzīvot vispār, un mūsu dzīve pārvēršas murgu vīzijā – fantasmagorijā.
Pēc „atgriešanās
Eiropā” 1990.-1991.gadā latviešu tauta izjuta metodiski perfekti organizētu
identificēšanas prasmes graušanu, kas Rietumos bija sastopama jau no aizvadītā
gadsimta 60.gadu beigām. Latviešu tautā, saprotams, minētā graušana vispirms
guva panākumus varas inteliģencē, kura tūlīt sāka attiecīgi „skolot” pārējo
sabiedrību.
Nākas atgādināt,
ka „atgriešanās Eiropā” praktiski nozīmēja saplūšanu ar Rietumos dominējošo
neoliberālismu un postmodernismu. Rietumu civilizācijas mūsdienu kultūras abi
virzieni dara visu, lai cilvēki vairs nespētu atšķirt labo no ļaunā, patiesību
no meliem, skaisto no kroplā, pareizo no nepareizā, veselo no neveselā, normālo
no anormālā. Šī nespēja tad arī ir identificēšanas prasmes noslīdējums, kas
Latvijā aizsākās krietni pirms nesenajām parlamenta vēlēšanām.
13.Saeimas
vēlēšanas apliecināja vēsturisko faktu, ka latviešu tautā identificēšanas
noslīdējums ir sasniedzis tādu pakāpi, ka anormālais tiek uzskatīts par normu
un saskarsmē ar anormālo vairs nenotiek strīdi. Tautas masu apziņā anormālais
un normālais ir viens un tas pats. Tas noteikti ir tautas jauns mentālais stāvoklis.
Identificēšanas impotence ir kļuvusi konstanta mentālā īpašība. Internetā par to
ir dzirdama saprātīga balss: „[..]tauta pat vairs nesaprot, kas īsti ir
opozīcija..partijām vairs nav ideoloģisko nostādņu...kur tālāk?”. Ivars Redisons žēlojas: „Problēma - liels skaits pilsoņu
vairs nesaprot, kāpēc būtu vajadzīga sava valsts - Latvijas Republika”.
Saeimas vēlēšanas
apliecināja masveidīgo
nespēja atšķirt psihiski veselus cilvēkus no psihiski slimiem cilvēkiem. Tas
attiecas uz psihiski slimajiem homoseksuālistiem un psihiski slimajiem
dauniem-klauniem, kā arī tas attiecas uz morālās patoloģijas pārņemtajiem
tipiem. Izteikta amoralitāte (izteikta nekaunība, izteikta nelietība) ir
patoloģija - organisma norišu novirze no normas. Taču Latvijā tautas masas un
varas inteliģence tā vairs neuzskata. Viņiem morālā patoloģija ir normāla
parādība. Morālās patoloģijas pārņemtie tipi drīkst pieņemt valsts likumus un
vadīt ministrijas, sēdēt premjerministra krēslā un Valsts prezidenta tronī.
Internetā ir lasāmi šādi vārdi: „[..] un tev
būs tagad tagad mācīties samierināties, ka citi, ka es un citi, arī esam tikpat
balsstiesīgi un izvēlējāmies un kopā sabalsojām tieši tādu Saeimas sastāvu!
Nevis tādu, kādu tieši un tikai tev, cienīts vīriešu dzimumlocekļa kungs, būtu
gribējies!”.
To raksta jauna sieviete ar savu īsto vārdu
un uzvārdu (Lorita Balode Mikelsone), priecājoties par „KPV LV” panākumiem
vēlēšanās. Tas ir sava veida spilgts daunu-klaunu pašapziņas apliecinājums.
Izrādās, dauni-klauni sevi apzinās kā dauni-klauni, un viņi nekaunas konfrontēt
ar garīgi veselajiem cilvēkiem. Mūsu dauniem-klauniem ir identiskā pārliecība.
Mūsu dauni-klauni sevi apzinās kā atsevišķu sociālo grupu. Mūsu
dauniem-klauniem ir „šķiriskā apziņa” un „šķiriskās” politiskās prasības. Bet
tas vēl nav viss. Mūsu dauniem-klauniem ir arī nacionāli politiskās ambīcijas.
Viņi vēlas pārvaldīt valsti, un viņi ir guvuši uzvaru parlamenta vēlēšanās.
Mūsu dauni-klauni ir kļuvuši tautas likteņa noteicēji, un viņi ar to lepojas.
2018.gada 6.oktobrī elektorāts akceptēja
daunus-klaunus kā normālus indivīdus ar tiesībām pārvaldīt valsti. Tas nekas,
ka slavenākajam daunam-klaunam ir tipiska dauna fizionomija. Daunu-klaunu
varēja redzēt TV, internetā. Iespēja identificēt daunu-klaunu aizvadītajos 4
gados bija ļoti plaša. Bet tas nenotika. Tātad masveidā ir zudusi būtiska
cilvēciskuma kompetence. Zudusi ir spēja atšķirt psihiski veselu cilvēku no psihiski
nevesela cilvēka. Lembergs vienīgais publiski izteicās par "klaunu". Neapšaubāmi,
dauna izdarības var būt tikai klauna izdarības.
Bet tagad par otro vēsturisko secinājumu –
procesu dinamiku. Katrā ziņā ir jāsaprot šāds fakts: procesu dinamika patiesībā
ir degradācijas dinamika, un 13.Saeimas
vēlēšanas lika secināt sasniegto degradācijas pakāpi.
Etniskā kopuma
(tautas) degradācijai vienmēr mēdz būt noteikts ātrums, noteikta virzības gaita
un virzības gaitas maiņa dažādu faktoru ietekmē. Par to liecina cilvēces
vēsture. Kā zināms, mūsdienu laikmeta būtiska iezīme ir notikumu straujums –
milzīgā dinamika. Viss mainās ļoti ātri. Ja salīdzina vēsturiski zināmos tautu
un nāciju degradācijas tempus ar šodienas degradācijas tempu, tad ir liels
pārsteigums. Mūsdienu notikumu virzības milzīgais ātrums nav salīdzināms ar
pagātnes pieredzi, kad degradācijas process turpinājās gadsimtiem ilgi.
Ņemot vērā
Latvijas visjaunāko laiku materiālu, etnosa degradācijas progresēšanu nākas mērīt
viena gada robežās un pat dažu mēnešu robežās. Pēcpadomju laikā (30 gados)
degradācijas dinamika ir ļoti izteikta. Jo tuvāk šodienai, jo degradācijas
dinamika ir kļuvusi straujāka. Pēc 12.Saeimas vēlēšanām degradācija ir bijusi
tik strauja, ka vietējā oligarhija, valdošā kliķe, valdošās politiskās partijas
4 gadu laikā ir zaudējušas sociāli politisko kontroli, iespēju ietekmēt
sabiedrisko domu un vispār iespēju diktēt „spēles noteikumus”. Degradācijas (deģenerācijas)
pārņemtās jaunās paaudzes prāvās daļas anormālā, garīgi slimā enerģētika
izrādījās daudz spēcīgāka nekā „vecās gvardes” racionālā un politiski
pieredzējušā enerģētika. Degradācijas dinamika ir novedusi pie tā, ka latviešu
tautas valsti sāk pārvaldīt cilvēciski neadekvāti radījumi – Homo degradation. 13.Saeimas vēlēšanās vislielāko
zaudējumu cieta cilvēciskums kā Homo
sapiens pamatelements.
Trešais
vēsturiskais secinājums attiecas uz reālo varu. Kapitālismā reālā vara ir
oligarhijai. Kapitālisma zemēs reāli visur valda oligarhija. Atšķirība ir
vienīgi oligarhijas maskēšanās tehnoloģijā. Var būt zemes, kurās oligarhija ir
gudri nomaskējusies un to dēvē par valdošo eliti. Var būt zemes, kurās
oligarhija ir slikti nomaskējusies un tad tiek skaidri un gaiši atzīts, ka
valstī valda oligarhija. Ja LR būtu atjaunota normālā veidā, bet nevis noziedzīgā
veidā, tad vienalga reālā vara nonāktu oligarhijas rokās. Tā nebūtu kriminālā
oligarhija, kuras sākotnējais kapitāls ir iegūts nelietīgā ceļā. Tā būtu
oligarhija ar relatīvi likumīgi iegūtu pirmo miljonu, kā tas ir bijis
kapitālisma vēsturē, oligarhijai iemantojot noteiktu leģitimitāti. Tāda
oligarhija rūpējas par tautu, valsti, izstrādā valsts stratēģiju, bet XX
gadsimtā uzsāka apjomīgu sociālo programmu realizāciju, kā arī pievērsās cilvēces
globālajām problēmām.
PSRS bijušajās
republikās ar KF un LR priekšgalā valda kriminālā oligarhija – jauns
oligarhijas veids cilvēces vēsturē. Tas ir vispārzināms fakts. Vienīgi nebija
zināma šī oligarhijas jaunā veida turpmākā uzvedība pēc tautas nacionālo
bagātību izlaupīšanas. Nevarēja zināt, kā rīkosies lembergi, šķēles, savicki,
šleseri u.c. pēc savu kabatu piestūķēšanas ar naudu un mantu. Tagad tas ir
zināms.
13.Saeimas
vēlēšanas demonstrēja Latvijas kriminālās oligarhijas niecību – nekompetenci,
bezspēcību, pagrimumu, nespēju reāli valdīt Latvijas Republikā. 13.Saeimas
vēlēšanas parādīja latviešu vietējās kriminālās oligarhijas politiski
organizatorisko pagrimumu. Lembergi, šķēles, savicki, šleseri un visa neformālā
„Rīdzenes varza” izrādījās nekur nederīga no oligarhijas valstiski funkcionālā
viedokļa. Latviešu jaunākās paaudzes dauni-klauni un morālās patoloģijas
reprezentanti apspēlēja „Rīdzenes varzu”. Latviešu oligarhi izrādījās nespējīgi
pieskatīt „Latvijas tautu”. Tādējādi latviešu oligarhi ir ne tikai nacionālie
nodevēji un nacionālie noziedznieki, bet ir arī politiski organizatoriski nekur
nederīgi primāti. Viņi netika galā ar savu „oligarhisko pienākumu” pret
latviešu tautu. Viņi faktiski piekrāpa latviešu tautu, kura vienmēr atbalstīja
nacionāli reakcionāro un krimināli oligarhisko valstiskumu. Tauta veltīgi 30
gadus atbalstīja savu kriminālo oligarhiju. Viņi izrādījās tik aprobežoti, ka
zaudēja garīgi slimo daunu-klaunu un morāli patoloģisko tipu kompānijām.
Latvijas kriminālā oligarhija pastrādāja jaunu nacionālo noziegumu – latviešu
tautu atdeva garīgi slimu cilvēku (Homo
degradation) pārvaldījumā. Tāpēc sastopamies ar vēsturiski jaunu situāciju.
Līdzšinējā kriminālā oligarhija vairs nebūs reālais valdnieks Latvijā. Aktuāls
ir jautājums „Vai latviešu tauta būs spējīga radīt leģitīmu oligarhiju?”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru